Prémiové nabíjení na vlastní kůži. Audi spustilo svůj další charging hub

6
Prémiové nabíjení na vlastní kůži. Audi spustilo svůj další charging hub
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Nový Charging Hub poskytuje čtyři nabíjecí stanice s výkonem až 320 kW
  • Součástí je i bateriové úložiště o kapacitě 1 MWh
  • Nabíjení je k dispozici majitelům elektromobilů všech značek
  • Velký důraz byl kladen na snadnou přístupnost a obsluhu i pro handicapované

Audi právě spustilo svůj šestý Audi charging hub, který elektromobilisté najdou ve Frankfurtu nad Mohanem a my jsme novinku vyzkoušeli. Toto nové nabíjecí centrum nabízí řidičům všech značek elektromobilů možnost nabíjet vozidla výkonem až 320 kW u čtyř vysokovýkonných nabíjecích stanic (HPC), zajímavostí je i masivní bateriové úložiště o kapacitě 1 MWh, moderní design a možnost pohodlného občerstvení v přilehlém Klassikstadt Frankfurt.

Jak se nabíjí v unikátním Audi Charging Hubu?

Design je podobný jako u dalších charging hubů, například u toho prvního v Norimberku, který jsme také vyzkoušeli. Mimo jiné Audi oznámilo, že právě do hubu v Norimberku se až 70 % zákazníků opakovaně vrací z důvodu velmi dobrého zážitku z nabíjení a Audi se toto snaží replikovat i u dalších hubů. Frankfurtský Audi charging hub je menší, bez dedikovaného salonku, nicméně služby jsou dostupné hned v Klassikstadt Frankfurt.

Elegantní design s jazykem Audi

Charging Hub zdobí velké fotografie konceptů Audi Sphere, displeje prezentující elektromobily Audi a funkci charging hubu, to vše v jednoduchém a moderním design s jasným podpisem Audi. Každé nabíjecí stání je zastřešené a displej na fasádě zřetelně označuje, zda je volné/obsazené, ukazuje dokonce také úroveň nabití daného auta. Specialitou charging hubů je možnost rezervace slotu pro nabíjení na konkrétní čas, které se provádí přímo z aplikace myAudi. Tuto výhodu tak mají jen majitelé elektromobilů řady Audi e-tron. 15 minut před rezervovaným časem se na nabíjecím místě zvedne informační mini-zábrana, ostatní tak díky ní nebo informaci na displeji ví, že na toto místo nemají vjíždět. Kamerový systém průběžně načítá registrační značky vozů a jakmile se přiblíží ten s aktivní rezervací, charging Hub ho rozpozná a automaticky složí zábranu a dovolí na místo vjet a nabít.

Displeje u každého místa ukazují stav nabití nebo rezervaci, zábrany pak i na parkovacím místě indikují rezervované místo

Audi také kladlo velký důraz na přístupnost pro handicapované, což bývá často velký problém u nabíjecích stanic. Kolem parkovacího místa je skutečně mnoho prostoru a i člověk na invalidním vozíku nemá problém objet celé auto bez jakýchkoliv překážek. Otočné rameno, na které byl zaregistrován patent, snižuje hmotnost nabíjecího kabelu o přibližně 60 %, což zjednodušuje manipulaci s konektorem CCS a umožňuje jeho snadné použití i pro osoby na invalidních vozících. Díky automatickému zatahování kabelu je minimalizováno riziko zakopnutí a zajištěna vysoká úroveň bezpečnosti a pohodlí pro všechny uživatele. Displej pro ovládání nabíjení je pak tlačítkem možné elektricky snížit, aby byl opět lépe přístupný. Tato bezbariérová koncepce přitom představuje významný krok k inkluzivnější a přístupnější budoucnosti elektromobility.

Přístupnost pro handicapované zde měla vysokou důležitost

Zatímco se auta nabíjí, mohou se řidiči uvolnit a relaxovat v přilehlém Klassikstadt Frankfurt. Toto jedinečné místo umístěné v památkově chráněné bývalé továrně hostí mezinárodně uznávanou sbírku historických i moderních klasických automobilů a nabízí řadu služeb. Návštěvníci si mohou vybrat z bohaté nabídky občerstvení, nápojů a teplých jídel, které si mohou vychutnat v atraktivním a příjemném prostředí. Tato kombinace moderního designu a vysokého výkonu s možností kulturního obohacení a relaxace výrazně odlišuje Audi charging hub od běžných nabíjecích stanic.

Kromě toho Audi ve Frankfurtu implementuje pokročilé technologie a služby, včetně virtuálních tipů a podpory poskytované speciálně vyškoleným personálem prostřednictvím kamery. Obsluha například poradí, jak aktivovat službu Plug and Charge pro ty, kdo funkci nemají aktivní, aby bylo příště nabíjení možné automaticky bez nutnosti aktivace kartou nebo aplikací.

Audi Charging Hub Frankfurt

Baterie z e-tronů pomáhají nabíjet další e-trony

Audi staví charging huby blízko center měst, kde často nebývá dostatečně kapacitní elektrická přípojka pro souběžné ultrarychlé nabíjení mnoha vozů. Proto i zde tento problém řeší pomocí bateriového úložiště, které chybějící výkon vykrývá. Ve Frankfurtu je například příkon do charging hubu maximálně 175 kW ze sítě, nicméně auta je možné nabíjet souběžně maximálně výkonem 640 kW. Dvě nabíjecí stání tak sdílí jednu nabíjecí stanici o výkonu 320 kW a dělí se o její výkon. Mimochodem je použita technologie Alpitronic Hypercharger, jejíž jednotlivé součásti, jako je displej, držák kabelu či kabel samotný, Audi zakomponovalo do svého charging hubu.

Audi charging hub opět využívá vysloužilé baterie z testovacích prototypů Audi e-tron o vysoké celkové kapacitě 1 MWh, což umožňuje provoz bez potřeby výkonné elektrické přípojky. Desítky modulů baterií o kapacitě 2,65 kWh jsou umístěny ve dvou tzv. Power Cubes a díky malé zátěži nepotřebují ani teplotní management. Zajímavostí je, že Audi zde může kombinovat moduly z různých vozů a platforem, tedy třeba z Q4 e-tron, Q8 e-tron i e-tron GT. Baterie samotné poskytují dostatečnou energii na plné nabití až 10 vozů Audi Q8 e-tron a průběžně se nabíjí tak, aby charging hub byl schopen kdykoliv poskytnout maximální výkon 320 kW připojeným autům.

Audi na svých charging hubech zachovává i relativně příznivou cenu. Ta se odvíjí od tarifu vaší nabíjecí služby, ale například v rámci služby Audi charging je cena 0,35 eur za kWh, tedy necelých 9 Kč.

S předpokládanými 5 000 nabíjecími operacemi ročně a vysokou mírou návratnosti zákazníků, stejně jako v ostatních lokalitách, potvrzuje nové nabíjecí centrum ve Frankfurtu svou důležitost a atraktivitu pro řidiče elektromobilů v hustě osídlených městských oblastech, kde domácí nebo pracovní nabíjení nemusí být vždy dostupné. V letošním roce chce Audi otevřít dalších několik charging hubů, a to nejen v Německu, ale i v dalších státech. Jeden chystá dokonce v zámoří. Vhodná místa hledá Audi například i v Praze.

Diskuze ke článku
Jiri Jirka
Jiri Jirka
Teda říkat 4 stojanům nabíjecí hub mě přijde docela úsměvné 😅 jako pěkný, ale proč tam rovnou nepostavil nějaké rozumné množství? 4 stojany je průjezd 16 elektromobilu za hodinu, což prostě opět značí že to neberou vážně 😔
Josef L
Josef L
Je s podivem, že většina nabíjecích stanic je bez střechy, když pak řidič připojuje 400V konektor v lijáku a pobývá zde průměrně 30 minut, na rozdíl od spalovacích aut. Tedy huby se střechou je rozhodně fajn věc.. Rezervace místa je pěkná vychytávka.

Nicméně, když už něco takového staví, mělo by to být minimálně pro 8 aut a měli by tam umístit i lavičky, aby si lidé mohli sednout venku. Audi by se mělo místo honosné stavby zamyslet nad vzdušností a jednoduchostí se střechou z FVE panelů. Taky by mohl být k dispozici automat na kávu a nápoje.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze