Ani Nissan IMx se před námi v Las Vegas neschoval. Tento crossover zvládne až 600 km

Ani Nissan IMx se před námi v Las Vegas neschoval.  Tento crossover zvládne až 600 km
  • Elektrický koncept s dojezdem až 600 kilometrů dostane i pokročilé autonomní řízení
  • Dopraví vás na letiště a pak se zvládne i sám zaparkovat

Už na autosalonu v Tokiu ukázal Nissan svůj bezemisní koncept IMx. Ten zvládne i zcela autonomní jízdu a dojezd na jedno nabití je až 600 kilometru. Až nyní v Las Vegas jsme se mohli na tento koncept podívat na vlastní oči.

Jeho tvary jsou opravdu velmi futuristické, a tak i ne úplně znalému kolemjdoucímu je na první pohled jasné, že se jedná o koncept. Koncept, který by jednou mohl spatřit světlo světa v sériové podobě, ale s velmi pozměněnou podobou. Styl IMx má poukazovat na čisté a sportovní vlastnosti elektromobilu propojením typických prvků designu vozů Nissan, od klasické mřížky chladiče ve tvaru písmene V a stoupající a plynoucí linky až po kapotu a zadní část. Široké plochy charakteristického předního nárazníku začínají u mřížky a postupují plynule do stran, kde tak vytváří dojem vrstvení.

Koncept IMx s nulovými emisemi představuje budoucnost Inteligentní mobility Nissan,“ říká Daniele Schillaci, výkonný viceprezident pro globální marketing a prodej, vozidla s nulovými emisemi a trh s bateriemi. „Prostřednictvím vize Inteligentní mobility se Nissan snaží změnit způsob, jakým lidé komunikují s vozidly, ale i způsob interakce vozidel se společností v blízké i daleké budoucnosti.“

V jádru technologických funkcí IMx najdete budoucí verzi systému ProPILOT umožňující plně autonomní řízení. Po zvolení režimu ProPILOT systém uloží volant do palubní desky a sklopí všechna sedadla tak, aby měl řidič více prostoru a spolujezdci větší pohodlí pro odpočinek. Po zvolení režimu manuálního řízení se volant vysune zpět do běžné polohy, sedadla narovnají a umožní tak plynulé předání řízení zpět řidiči.

Nissan IMx přispívá také do sociální infrastruktury, a to v rozsahu jako ještě žádné jiné vozidlo před ním. Například po dopravě řidiče na letiště se IMx dokáže sám zaparkovat v místě s přístupem k místní elektrické síti a sloužit jako „virtuální elektrárna“ vracející proud do sítě. To vše v rámci systému vozidlo–domácnost a vozidlo–budova. Po návratu může IMx majitele vyzvednout z terminálu a odvézt jej domů. Celý proces probíhá efektivně díky vysoké kapacitě baterie a technologiím připojeného vozu.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze