Koncern Alstom, dominantní výrobce železničních vozidel (patří do něj i Fiat Ferroviaria, výrobce českého Pendolina), je momentálním světovým lídrem ohledně vodíkového pohonu železničních hnacích vozidel. Jako první je totiž dovedl do sériové výroby a i když jejich rozšíření zpočátku pomáhají dotace, plánuje další intenzivní vývoj, jehož cílem má být vyšší energetická hustota i životnost a nižší cena. Za tím účelem provedl několik akvizicí, naposledy v dubnu koupil startup Helion Hydrogen Power, specializující se na vysokovýkonné palivové články.
Vzhledem ke komplexitě vývoje zavedl Alstom přísné strukturování spolupráce s jednotlivými partnery, díky němuž lze využívat synergické efekty a eliminovat případné překrývání kompetencí. V tomto duchu se Alstom nově dohodl s francouzskou společností Liebherr – Aerospace and Transportation s cenným know-how výroby kompresorů vodíkových článků. To má poskytnout do společného projektu jako další z partnerů.
Alstom vlastní pobočky po celém světě, avšak vývoj a výrobu vodíkových komponentů soustředil do mateřské Francie. Výzkumné středisko ekologických pohonů, nazvané vznešeně Centre of Excellence, sídlí v Tarbes, výrobní závod pak v Aix-en-Provence. Mezi jeho nejnovější úspěchy patří dohoda s britským dopravcem Eversholt Rail o dodávce deseti třívozových jednotek Alstom Aventra na palivové články. Ty budou kompletovány přímo v Británii. Kontrakt by měl být signován počátkem následujícího roku.