😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Alstom akceleruje vývoj vodíkových článků. Pomoci má Liebherr

Alstom akceleruje vývoj vodíkových článků. Pomoci má Liebherr
Fotografie: Alstom
  • Vodík je nadále vnímán jako perspektivní palivo pro železniční dopravu
  • Asltom jako jediný už komerčně nabízí vlaky s palivovými články
  • Chce urychlit jejich další vývoj

Koncern Alstom, dominantní výrobce železničních vozidel (patří do něj i Fiat Ferroviaria, výrobce českého Pendolina), je momentálním světovým lídrem ohledně vodíkového pohonu železničních hnacích vozidel. Jako první je totiž dovedl do sériové výroby a i když jejich rozšíření zpočátku pomáhají dotace, plánuje další intenzivní vývoj, jehož cílem má být vyšší energetická hustota i životnost a nižší cena. Za tím účelem provedl několik akvizicí, naposledy v dubnu koupil startup Helion Hydrogen Power, specializující se na vysokovýkonné palivové články.

Vzhledem ke komplexitě vývoje zavedl Alstom přísné strukturování spolupráce s jednotlivými partnery, díky němuž lze využívat synergické efekty a eliminovat případné překrývání kompetencí. V tomto duchu se Alstom nově dohodl s francouzskou společností Liebherr – Aerospace and Transportation s cenným know-how výroby kompresorů vodíkových článků. To má poskytnout do společného projektu jako další z partnerů.

Alstom vlastní pobočky po celém světě, avšak vývoj a výrobu vodíkových komponentů soustředil do mateřské Francie. Výzkumné středisko ekologických pohonů, nazvané vznešeně Centre of Excellence, sídlí v Tarbes, výrobní závod pak v Aix-en-Provence. Mezi jeho nejnovější úspěchy patří dohoda s britským dopravcem Eversholt Rail o dodávce deseti třívozových jednotek Alstom Aventra na palivové články. Ty budou kompletovány přímo v Británii. Kontrakt by měl být signován počátkem následujícího roku.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze