😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Alfa Romeo obrací. Už neplánuje být čistě elektrickou značkou

Alfa Romeo obrací. Už neplánuje být čistě elektrickou značkou
Fotografie: Alfa Romeo
  • Prozradila to šéfka společnosti Alfa Romeo North America Chris Feuell
  • Italové chtějí do budoucna nabízet vozy se spalovacím pohonem, elektromobily a také plug-in hybridy

Jak jsme vás informovali už v roce 2021, již za dva roky by měla být Alfa Romeo čistě elektrickou značkou. To se však nyní mění, jak prozradil autonews.com, kterému se podařilo vyzpovídat šéfku společnosti Alfa Romeo North America Chris Feuell během NADA Show (National Automobile Dealers Association Show), což je každoroční událost, která se zaměřuje na automobilový průmysl v USA.

Elektromobil Alfa Romeo 33 Stradale vypadá fantasticky

Italská značka, která patří do portfolia Stellantisu, tedy aktuálně mění své cíle, podle nichž měla být v roce 2027 čistě elektrickou značkou, a chce do budoucna nabízet vozy se spalovacím pohonem, elektromobily a také plug-in hybridy.

Vyrobí se pouze 2 kusy! Elektrická Alfa Romeo 33 Stradale na Pařížském autosalonu

Jak dodává motor1.com, šéfka Alfa Romeo North America Chris Feuell konkrétně prohlásila, že nutit dealery prodávat pouze elektromobily již za několik let by bylo příliš omezující: „V naší americké síti máme 110 dealerů a bylo by pro ně velmi náročné přežít s portfoliem pouze BEV.“ S tím lze aktuálně jen těžko nesouhlasit a potvrzuje to i fakt, že loni Italům klesly v USA prodeje o 19 % a v celých Spojených státech amerických prodali pouze 8 865 automobilů.

Důležité je však nyní zdůraznit, že jde o slova šéfky pro region Severní Ameriky, takže není jisté, i když je to pravděpodobné, že stejnou strategii zvolí Turín i pro Evropu a Čínu. Ovšem nedávno, dnes už bývalý generální ředitel Alfy, Jean-Philippe Imparato uvedl, že firma může vsadit na rozmanitější nabídku pohonných jednotek tím, že si dlouhodobě ponechá zážehové motory, pokud si to zákazníci budou přát.

Imparato také dodal, že nový šéf společnosti Santo Ficili má dostatečnou volnost v tom ohledu, aby uvedl na trh nové modely Giulia a Stelvio, o nichž si můžete více přečíst v našem dřívějším článku, se spalovacím motorem, které mají stát na platformě platformě STLA Large, jež to umožňuje a je určena primárně pro velká a vysoce výkonná vozidla. SUV Stelvio má přitom dorazit už koncem tohoto roku, zatímco sedan Giulia má následovat příští rok.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze