Administrativa a málo nabíjecích stanic. Nejen to trápí MONETU stran čisté mobility

Administrativa a málo nabíjecích stanic. Nejen to trápí MONETU stran čisté mobility
  • Společnost MONETA chce postupně přejít na elektromobily
  • Pro testování si pro své účely zvolila Volkswagen e-Golf
  • Zásadně by pomohla menší administrativa vyřizování výhodného parkovaní
  • Počet nabíjecích stanic i nadále stále není dostatečný

V červnu minulého roku společnost MONETA ohlásila, že do roku 2020 sníží svojí uhlíkovou stopu o 35 procent. A nejvíce ji na této cestě má pomoci elektromobilita.

Cítíme zodpovědnost za environmentální dopad našich aktivit, a proto hledáme možnosti inovativních řešení i v této oblasti. Rovněž podporujeme zodpovědný přístup k životnímu prostředí mezi našimi zaměstnanci, dodavateli a také klienty,“ řekl tehdy Tomáš Spurný, generální ředitel a předseda představenstva MONETA Money Bank.

MONETA testovala několik modelů elektromobilů. Nakonec dala přednost vozům Volkswagen e-Golf. Postupně, jak budou končit leasingové smlouvy, chce MONETA postupně přejít na elektromobily. Každý e-Golf, který nyní má MONETA ve své flotile, má své parkovací místo i nabíjecí stanici.

Společnost si staví nabíjecí stanice na svých centrálách a obchodních pobočkách. Tam kde to není možné se snaží spolupracovat se třetí stranou. Přesvědčit zaměstnance o tom, že elektromobil není auto, kterého se musejí bát, není vždy jednoduché. MONETA zavedla pro své manažery povinný týden s e-Golfem, aby si každý udělal obrázek sám. Jsou však věci, které nejen MONETU na cestě k větší elektrické flotile tak trošku brzdí.

Uvítali bychom zvýhodněné parkovací stání, respektive menší administrativu kolem celé této záležitosti. Ať už cestou jiné značky, nebo centrálního registru,“ řekl Petr Klička Senior Manager z oddělení Business Process Support společnosti MONETA Money Bank, a.s.

Další nevýhodu elektromobility i nyní vidí MONETA v nedostatečné síti nabíjecích stanic. Naštěstí se situace rok od roku zlepšuje.

Technické parametry Volkswagen e-Golf (2017)

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 254 × 1 799 × 1 453 mm, 1 615 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon100 kW, 136 koní, točivý moment: 290 Nm0
Baterie35,8 kWh (32 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 50 kW, palubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 12,7 kWh / 100 km, dojezd: 300 km
Cena od969 900 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze