V červnu minulého roku společnost MONETA ohlásila, že do roku 2020 sníží svojí uhlíkovou stopu o 35 procent. A nejvíce ji na této cestě má pomoci elektromobilita.
„Cítíme zodpovědnost za environmentální dopad našich aktivit, a proto hledáme možnosti inovativních řešení i v této oblasti. Rovněž podporujeme zodpovědný přístup k životnímu prostředí mezi našimi zaměstnanci, dodavateli a také klienty,“ řekl tehdy Tomáš Spurný, generální ředitel a předseda představenstva MONETA Money Bank.
MONETA testovala několik modelů elektromobilů. Nakonec dala přednost vozům Volkswagen e-Golf. Postupně, jak budou končit leasingové smlouvy, chce MONETA postupně přejít na elektromobily. Každý e-Golf, který nyní má MONETA ve své flotile, má své parkovací místo i nabíjecí stanici.
Společnost si staví nabíjecí stanice na svých centrálách a obchodních pobočkách. Tam kde to není možné se snaží spolupracovat se třetí stranou. Přesvědčit zaměstnance o tom, že elektromobil není auto, kterého se musejí bát, není vždy jednoduché. MONETA zavedla pro své manažery povinný týden s e-Golfem, aby si každý udělal obrázek sám. Jsou však věci, které nejen MONETU na cestě k větší elektrické flotile tak trošku brzdí.
„Uvítali bychom zvýhodněné parkovací stání, respektive menší administrativu kolem celé této záležitosti. Ať už cestou jiné značky, nebo centrálního registru,“ řekl Petr Klička Senior Manager z oddělení Business Process Support společnosti MONETA Money Bank, a.s.
Další nevýhodu elektromobility i nyní vidí MONETA v nedostatečné síti nabíjecích stanic. Naštěstí se situace rok od roku zlepšuje.
Technické parametry Volkswagen e-Golf (2017)
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 254 × 1 799 × 1 453 mm, 1 615 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 100 kW, 136 koní, točivý moment: 290 Nm0 |
Baterie | 35,8 kWh (32 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 50 kW, palubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 12,7 kWh / 100 km, dojezd: 300 km |
Cena od | 969 900 Kč |