7 elektromobilů pod milion korun

7 elektromobilů pod milion korun
  • Do seznamu se dostalo i několik prémiových vozů
  • Ceny začínají zhruba na 600 tisících korun

Mezi největší nevýhody elektromobilů patří cena. Se zvyšujícím se počtem vyrobených kusů bude cena jistě klesat, pro většinu lidí je však dnes elektromobil pořád ještě moc drahý. Část populace pošilhává po elektromobilu především díky malým provozním nákladům. Tiché, ekologické a provozně nenáročné auto bývá nedosažitelným snem českých domácností, v našich krajích totiž zatím nemáte možnost žádné státní dotace nebo zvýhodnění.

7 elektromobilů pod milion korun

Vybrali jsme pro vás sedm elektromobilů, které se svou cenou vejdou pod milion korun. V našem seznamu najdete ty nejmenší i relativně velké nebo prémiové kousky, které vás nezadluží do konce života.

BMW i3

Divize BMW i vyrábí zatím dva modely. První i8 by se do našeho seznamu určitě nevešla, ani kdybychom cenu zkrouhli na polovinu. Menší futuristická i3 se však s odřenými zrcátky pod milion dostane. Vůz od počátku konstruovaný jako elektromobil vyrobený převážně z karbonových vláken může být váš i s poměrně rozsáhlou výbavou za zhruba 930 tisíc korun – standardem je samozřejmě klimatizace, litá kola a kožený paket, ale také zadní parkovací senzory a navigace. Za dalších 122 tisíc dostanete systém REx, tedy dvouválcový benzinový agregát sloužící pro nabíjení akumulátoru, který prodlouží dojezd o dalších 150 km.

Baterie o kapacitě 22 kWh vystačí na 200 km teoretického a 150 km reálného provozu. Nová verze s lepší kapacitou 33 kWh zlepšila dojezd na 300, respektive 200 kilometrů při využívání všech komfortních prvků výbavy. Elektrická i3 umí být navíc velice svižná. Z nuly do šedesáti kilometrů za hodinu ji nepředjede ani BMW M3 a na stovce je za 7,2 sekundy. Po svezení musíme říct, že cena 900 tisíc není na BMW nijak „přepálená“.

Volkswagen e-Golf

Podobnou cenovkou disponuje i koncernový Golf. Ten dnes patří mezi málo modelů, u kterých si můžete vybrat mezi téměř všemi pohony: benzin, diesel, CNG, plug-in hybrid nebo i elektromobil. Nespornou výhodou Golfa je tedy nenápadnost. Zatímco i3 křičí svým designem, co ve svých útrobách schovává, elektrický Golf až na pár modrých detailů od naftového nepoznáte. Jak říká sám Volkswagen, je to důvěrně známá budoucnost. Za 899 tisíc dostanete kvalitně zpracované auto s pěkným interiérem a přesně víte, za co jste si připlatili například oproti Nissanu Leaf. Golf s elektromotorem pod kapotou zrychlí z 0 na 100 km/h za 10,4 sekundy. A v závislosti na stylu jízdy a využívání jednotlivých prvků výbavy zvládnete ujet mezi 130 až 190 kilometry. Podobně jako u i3 se však chystá navýšení kapacity akumulátorů a s tím jde ruku v ruce prodloužení dojezdu na 300 kilometrů. Na baterie se vztahuje záruka 8 let nebo 160 tisíc ujetých kilometrů.

Kia Soul EV

Za méně peněz více muziky, i tak by se dala popsat Kia Soul EV. S cenou 849 980 Kč jde o velké auto jedním kolem vstupující do třídy MPV. V segmentu elektrických MPV má Jihokorejec pouze jednoho konkurenta, Mercedes-Benz B250e. Německý premiant je ve všech ohledech velmi podobný až na cenu – ta totiž přesahuje milion korun. Kia se nachází se svým dojezdem 200 kilometrů v pěkném středu elektrického spektra, avšak očekáváme, že se po vzoru BMW a VW v další generaci polepší o dalších 100 km dojezdu.

Nissan Leaf

Přeborník ve světě elektromobilismu. Test Nissan Leaf – Tichý měšťan je nejprodávanějším elektromobilem na světě a určitě zaslouženě. Vůz na první pohled vypadá menší než doopravdy je, jedná se o jeden z největších hatchbacků na trhu a uvnitř se vám dostane víc než dostatek prostoru. Dobře vybavený, ale kvalitou interiéru pokulhávající Nissan umí zrychlit z 0 na 100 km/h za 11,5 vteřiny a baterie s kapacitou 24 kWh vystačí v ideálních podmínkách na 199 kilometrů. Nedávno Nissan vylepšil akumulátor a od výbavy Acenta může být váš Japonec vybaven baterií s kapacitou 30 kWh, s níž činí dojezd až 249 kilometrů. Šlo o jakýsi polovičatý facelift, který vylepšil také multimediální systém a středovou konzoli. U vyšší kapacity navíc Nissan prodloužil záruku na zachování kapacity z pěti na osm let.

Volkswagen e-up!

Tento drobeček patří mezi to úplně nejlevnější v segmentu elektromobilů na českém trhu. Vozítko ideální pro firmy například na rozvážky po městě nebo pro rodiny jako druhé auto. Malá trojička VW up!, Škoda Citigo a Seat Mii jsou velmi schopné automobily s vcelku zábavným řízením. Lithium-iontový akumulátor se skládá ze 17 modulů, každý z nich tvoří 12 článků o celkové kapacitě 18,7 kWh, což vám zaručí až 160 kilometrů na jedno nabití. Synchronní elektromotor o maximálním výkonu 82 koní a točivém momentu 210 Nm by jistě zvládl větší maximální rychlost než 130 km/h, avšak právě na tuto hodnotu je omezen. Zrychlení na stovku se pak odehraje v čase 12,4 vteřiny. Sečteno podtrženo, velmi dobrá základní výbava a elektrický pohon vás vyjde na 599 tisíc.

Renault ZOE

O Renaultu ZOE se toho zas tak moc neví, hlavně proto, že se v našich krajích neprodává. Jedná se však o bezkonkurenčně nejlevnější elektromobil v Evropě, a tak jsme si dovolili ho na náš žebříček procpat. Na autosalonu v Ženevě v roce 2015 se představil ZOE s dojezdem až 240 kilometrů a nyní na autosalonu v Paříži ZOE tuto laťku zvedl ještě výš. Aktuálně se s novým modelem dá dojet až 400 kilometrů podle NEDC, podle Renaultu pak o čtvrtinu méně. V takové Francii vás přijde ZOE na peníze srovnatelné s Fabií. Prvotní cena sice činí 21 900 eur, k tomu ale dostanete od státu dotaci 5 tisíc eur na nákup elektromobilu a dalších 10 tisíc eur (270 tisíc Kč) získáte jako šrotovné za jakékoliv staré dieselové auto. Jestli chcete ušetřit ještě víc, můžete si koupit vůz bez baterie a tu si pronajímat. Nájemné za baterii vás vyjde na paušální poplatek 49 euro (1 400 Kč) měsíčně a více, podle ročního nájezdu.

smart ED

I nejmenšího z nejmenších, roztomilý smart, můžete mít od příštího jara v elektrické variantě ED. Již prvotní návrh smartu počítal s hybridní variantou. Na to ale bylo nakonec auto moc malé, a tak se v továrně rozhodli vyrobit vůz rovnou čistě na elektrický pohon. Aktuálně se bavíme již o třetí generaci elektrovozítka, které má nyní 81 koní a 160 Nm točivého momentu. Zrychlení z nuly na sto dosáhnete za 11,5 vteřiny a zastavíte se ne o moc dál – smart má totiž maximální rychlost omezenou na 130 km/h. Dojezd počítá zhruba se 160 kilometry, stejně jako e-up! od Volkswagenu. Cena bude taktéž podobná, zhruba 590 tisíc korun.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze