56" Hyperscreen v Mercedesu EQS má pohánět supervýkonný počítač s 24 GB RAM

2
56" Hyperscreen v Mercedesu EQS má pohánět supervýkonný počítač s 24 GB RAM
Fotografie: Mercedes
  • Vůz podporuje hned několik zvukových profilů
  • Hyperscreen se skládá z 17,7" displeje uprostřed, 12,3" digitálního kokpitu určeného pro řidiče a 12,3" obrazovky před spolujezdcem
  • Představení vozu proběhne už 15. dubna

Chystaný Mercedes EQS se stane prvním vozidlem s obří soustavou obrazovek Hyperscreen o neuvěřitelné celkové délce 56 palců, která se bude táhnout přes celou přední část interiéru vozu. Skládá se konkrétně z 17,7" displeje uprostřed, 12,3" digitálního kokpitu určeného pro řidiče a 12,3" obrazovky před spolujezdcem. O dostatek výkonu pro nedávno představený interface MBUX se má starat nespecifikovaný osmijádrový procesor, jemuž dělá společnost celkem 24 GB RAM. Na první pohled tak osazená konfigurace připomíná spíše výkonný stolní počítač než vůz.

Hyperscreen v Mercedesu EQS však neohromí jen uhlopříčkou či výpočetním výkonem, ale také množstvím zajímavých funkcí. Jednou z nich je možnost výběru ze tří zvukových doprovodů jízdního projevu. Zvukové profily pojmenované jako Silver Waves, Vivid Flux a Roaring Pulse mají působit uklidňujícím dojmem nebo naopak připomínat projev výkonných motorů. O distribuci zvuku se pak stará celkem 15 reproduktorů umístěných v interiéru, které mají posádku dokonale obklopit. Intenzitu zvuku má na starost samotný vůz a upravuje ji dynamicky dle potřeby.


Jak moc vysoký bude příplatek za Hyperscreen v modelu EQS zatím není jasné, standardem má být totiž tzv. plovoucí obrazovka, kterou známe z Mercedesů třídy S. Světová premiéra proběhne již 15. dubna v 18:00.

Související články
Diskuze ke článku
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
U Mercedesu mne už žádná hloupost nepřekvapuje.
Ivan Hoe
Ivan Hoe
Nerozumím jak predikujete ten "superpočítač"? Osmijádro mají dnešní telefony střední třídy (proč tolik jader je jasné - superúsporné pro zachování funkcí čidled/senzorů na pozadí, úsporné pro běžný provoz bez nároků na výkon a pak se zapojují výkonná jádra pro žravější aplikace případně hry). A 24GB RAM taky není nic extra, osobně mám kvůli grafickým aplikacím 32GB (čistě jen pro to, aby se nekomprimovaná data neswapovala pomalu na SSD ale vše co jde se zpracovalo v operační paměti - rozhodně ale nemám nějaký superpočítač, jen pracovní stanici... totéž bude důvod v Medvědovi - hodně dat s nutností zpracovávat v realtime. Takže tipuju že počítač na kolečkách to nebude, a i když teoreticky bude výpočetní výkon vyšší než u průměrného mobilu, určitě komponenty budou jen nepatrný zlomek z ceny vozu - byť nepochybuju že výrobní cenu řádně přeplatíme - vývoj, marže a přizpůsobení pravděpodobně násobně převýší výrobní náklady

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze