Mercedes postupně láká na svoji novou vlajkovou loď, třídu S, jejíž kompletní odhalení proběhne v září. Ukázal některé prvky výbavy a samozřejmě jedním z nejdůležitějších elementů je infotainment, který v luxusní třídě S představuje vždy to nejlepší, co dokáže Mercedes nabídnout. A nejinak tomu bude zde. Mercedes odhalil detaily toho, jaké novinky systém přinese a je jich opravdu mnoho. Se stejným systémem se setkáme také v luxusním elektromobilu EQS.
Kromě klasického displeje před řidičem je novinkou výrazně větší 12,8palcový displej s rozlišením 1 888 × 1 728 pixelů na středovém panelu. Zajímavostí je, že jde o typ OLED, takže se můžeme těšit na skutečně výbornou černou a živé barvy. Evolucí prošla i grafika systému MBUX, i když základní designový styl zůstal stejný. A jen pro zajímavost: v autě je 320 GB SSD a 16 GB RAM, celý systém má o 50 % vyšší výpočetní výkon oproti současnému infotainmentu MBUX . Mercedes se zároveň zaměřil na odstranění tlačítek, kterých je v porovnání se současnou třídou S v té nové o 27 méně. Samozřejmostí jsou pak kompletní aktualizace vzduchem.
Do auta se nově můžete přihlásit rozpoznáním obličeje, otiskem prstu i PINem a okamžitě proběhne kompletní nastavení auta podle toho, kdo aktuálně sedí na místě řidiče s tím, že vše je synchronizováno s Mercedes Me cloudem. Biometrické údaje však zůstávají bezpečně ve vozidle a nikam se neposílají.
Kromě standardního head-up displeje se můžeme ve třídě S vůbec poprvé těšit na rozšířenou realitu. Přímo na čelní sklo se promítají navigační informace. V propagačních videích to vypadá opravdu dobře a uvidíme, jaká bude realita. Novinkou je také integrování gest rukou – například pro otevření posuvné střechy. Vylepšen byl také hlasový asistent, se kterým si nyní můžete přirozeně povídat ve 27 jazycích.
Na hlavním displeji je vidět nová verze navigace se skutečně propracovaným a graficky čistým prostředím a 3D budovami, které se efektně skrývají při průjezdu kolem nich. Navigaci si lze zobrazit i na displeji před řidičem, který dostal i nové módy zobrazení ukazatelů. Exkluzivně pro třídu S přibyl luxusní režim s bílými „budíky“, novinkou je také dynamický mód s digitálními ukazateli a animacemi. Velmi zajímavě pak vypadá schopnost auta zobrazit dění kolem sebe ve 3D grafice podobně, jako to nyní umí Tesla.
Novinkou je také snadné sdílení multimediálního obsahu s displeji na zadních sedadlech. Stačí přetažení prstem. Protože třída S je hodně o jízdě na zadních sedadlech, zaměřil se pochopitelně Mercedes i na infotainment zde. Cestující vzadu mohou dotykem nebo hlasem naplánovat na displeji třeba cílovou destinaci a jednoduše ji poslat na hlavní displej. Mercedes opět použil i malý tablet, který pomůže v situacích, kdy se nechcete natahovat k displeji připevněnému k opěrce předního sedadla.
Mercedes plánuje i nadále odhalovat funkce nové třídy S, která bude k dispozici i v hybridním provedení. Stejný systém pak najdeme také v novém elektromobilu EQS, který bude luxusní limuzínou s velmi dlouhým dojezdem.