Zúčastnili jsme se kurzu bezpečné jízdy. Proč je dobré ho absolvovat?

Zúčastnili jsme se kurzu bezpečné jízdy. Proč je dobré ho absolvovat?
  • Jezdit desítky tisíc kilometrů ročně na českých silnicích a umět zvládat krizové situace jsou dvě rozdílné věci
  • Na kurzu Track&Safety si můžete vyzkoušet, jak vaše auto reaguje na tvrdých brzdách: na suchu i mokru
  • Došlo také na smyk či zatáčku na mokru

Jsou věci, které by si každý vášnivý řidič neměl nechat ujít a jednou takovou je akce Track&Safety aneb kurz bezpečně jízdy, který jsme měli možnost absolvovat v centru bezpečné jízdy Libros v Ostravě. Co všechno vás na takové akci může čekat a k čemu je to vlastně dobré?

První důležitou věcí, kterou vám řekne nejeden instruktor, je to, že je velký rozdíl mezí tím vlastnit a umět řídit silné auto. Hodně podobné je to i v tom, že spousta z vás jistě jezdí desítky tisíc kilometrů ročně převážně po hlavních tazích, ale to stále neznamená, že máte dostatečné zkušenosti na to, abyste zvládali vyřešit krizovou situaci. Ano, tento fakt se nedá použít globálně. Kdo chce být však dobrý řidič, tak ví, že díky autoškole se jím nestane. Autoškoly tlačí cenu dolů a ve výsledku vás zjednodušeně řečeno naučí, jakým směrem se řadí rychlosti a proč některá auta mají tři a jiná dva pedály. O nějakých velkých zkušenostech rozhodně nemůže být řeč. Zpátky ale k samotné akci Track&Safety.

Po úvodních přednáškách, jak celý den bude organizovaný, se jde do auta trénovat, trénovat a zase trénovat. Vyzkoušet si můžete, jak vaše auto reaguje na tvrdých brzdách: na suchu, na mokru, se zapnutou elektronikou i s vypnutou. K dispozici je také „mokrý oblouk“, který se snažíte projet, ale auto vám samozřejmě klouže. Velkou zkušeností je pro spoustu lidí úhybná deska, která vyvolává smyk. Vašim úkolem je auto srovnat, což se sice zdá jako lehký úkol, ale ne vždycky je to tak jednoduché, jak si možná myslíte.

Každý rok najezdím tisíce kilometrů, ale s úhybnou deskou jsem se setkal vůbec poprvé. Šlo o skvělou zkušenost a pokud bude možnost, určitě na podobnou akci rád zajdu už jen kvůli svým řidičským schopnostem. Člověk nikdy neví, kdy ho taková situace potká na silnici a tam není čas přemýšlet,“ sdělil nám své pocity Jakub, který se podobné akce účastnil vůbec poprvé.

Po celý den jsou k dispozici zkušení instruktoři, kteří jsou ochotni vám poradit, zanalyzovat, co vše děláte špatně a vysvětlit vám vše, co vám není jasné. Po dobrém obědě dojde také na přednášku. V Ostravě byla o technologiích v autě. Jedná se o segment, který se neustále vyvíjí a rozhodně neplatí, že třeba hlídání jízdního pruhu funguje u každé automobilky stejně dobře. To lze aplikovat i na hlasové asistenty či spárování vozu se smartphonem. Ne zdaleka každý má představu o tom, jak příjemné je si auto přes chytrý telefon v chladných zimních dnech vyhřát. Ke konci programu došlo také na překvapení, kdy se účastníci kurzu mohli svézt společně s Filipem Vimpelem v jeho drifterském speciálu. A rozhodně nešlo jenom o sraz spalovacích aut. Kurzu se účastnil například Nissan Leaf, Volkswagen e-Golf či náš redakční Hyundai Ioniq.

Pokud o kurzu bezpečné jízdy přemýšlíte, tak ještě letos máte možnost. Další kolo Track&Safety se koná v prosinci. Více informací o této akci najdete na oficiálních stránkách.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze