I když se bulharská eco rally nijak zvlášť nelišila od ostatních, proběhla malinko jinak než obvykle. Jsme zvyklí se pokaždé celkem dobře umístit a sbírat body v rámci šampionátu FIA, ale Bulharsko nám v tomto ohledu vůbec nevyšlo. Kvůli našemu příjezdu až v posledních chvilkách tolerance jsme se nestihli před přejímkou zúčastnit prezentace, kde se seznamovalo s pravidly, která se pokaždé malinko liší. A to se nám stalo osudné.
První den závodu nás čekaly dohromady 4 rychlostní zkoušky a jelikož jsme byli vybaveni konečně i lepší technikou než jen GPSkou, tak jsme si celkem věřili a měli z našich zajetých časů dobrý pocit. To jsme ovšem ještě nevěděli, že děláme všechno špatně. V rally podnicích, kterých jsme se doposud zúčastnili, se výsledky z jednotlivých rychlostních zkoušek uploadují online, hned jak dojede poslední vůz, a to často bývá ještě před koncem celé etapy. Na základě výsledků pak může posádka pokaždé zjistit, jak sladěné má přístroje a co je případně potřeba doladit. To že jedeme špatně jsme zjistili až před poslední, čtvrtou rychlostní zkouškou, a to proto, že nejedna z dalších posádek řešila stejný problém.
V čem byl zakopaný pes? V roadbooku jsme měli ve stejném řádku s rychlostní zkouškou napsanou i průměrnou rychlost, ale to, že uvedená průměrná rychlost se vztahuje k celé etapě a že průměrné rychlosti pro jednotlivé rychlostní zkoušky se nacházejí na předních stranách roadbooku, nám už nikdo neřekl. To znamenalo, že jsme na prvních třech rychlostních zkouškách nasbírali tolik penalizačních bodů, že se naděje na umístění rozplynula a my se zoufale ocitli na konci výsledkové listiny spolu s dalšími podobně postiženými posádkami.
Po těchto zjištěních jsme se konečně naladili na správnou vlnu, ale šance na dobré umístění byla nulová. Večer po zaparkování v parc fermé se o těchto problémech začalo horečně diskutovat, ale FIA bohužel navrhy bodovat závod podle dvou kritérií odmítla. Ke stížnostem se připojovalo stále více a více posádek, ale na výsledcích to nic nezměnilo.
Následující den naše frustrace dospěla do takové míry, že jsme se po zajetí dopolední etapy u oběda rozhodli, že pro nás bude výhodnější vyrazit domů, než abychom se vraceli v odpolední etapě až do Sofie a pak zpátky. I přes téměř jistou diskvalifikaci jsme se těšili na výsledky rychlostních zkoušek, které jsme jeli už správnou rychlostí, avšak výsledky nejsou do dnešního dne na webu.