Předchozí generace Nissanu Leaf se prodalo přes 300 tisíc a vozy ujely dohromady téměř 3,5 miliardy kilometrů. Je jasné, že Nissan chce na obrovský úspěch navázat. Má k tomu dobré předpoklady, protože dojezd nové generace je až 378 km na jedno nabití. Předchozí generace měla dojezd nejdřív 200 a po zvýšení kapacity 250 kilometrů. Druhá generace navíc přichází s poloautonomním řízením ProPILOT nebo ovládáním vozu pouze pomocí plynového pedálu díky funkci e-Pedal.
Za základní verzi dáte 850 tisíc Kč, což je částka o 120 tisíc korun vyšší než u předchozí generace se slabší baterií a o 40 tisíc více než v případě silnější 30kWh verze. Na obranu Nissanu však musíme říct, že dospěl nejen dojezdem, ale i kvalitou interiéru a vzhledem. Baterie se 40 kWh bude jistě velkým lákadlem, stejně jako mnohem bohatší výbava. Nový Nissan je k dispozici ve čtyřech úrovních výbavy: Visia, Acenta, N-Connecta a Tekna.
Základní verze Visia s cenou od 850 tisíc Kč je vybavena mimo jiné 6 airbagy, systémem sledování mrtvého úhlu, upozorněním na vybočení z jízdního pruhu, systémem rozpoznávání dopravních značek, tempomatem, inteligentním klíčem I-Key, světlomety s LED denním svícením a inteligentním nouzovým brzděním s rozpoznáváním chodců. Za verzi Acenta si připlatíte 41 tisíc korun a přibude navigační systém NissanConnect EV se 7palcovým barevným dotykovým displejem, přední mlhová světla, inteligentní tempomat, vyhřívaná vnější zrcátka a volant potažený kůží.
Úroveň výbavy N-Connecta, dostupná od 945 tisíc Kč, přidává další komfortní prvky výbavy jako přední a zadní parkovací senzory a 360° kamerový parkovací systém. Vyhřívání najdete také na zadních sedadlech, stejně jako na volantu. Ve výbavě N-Connecta najdete také zatmavená skla a 17palcová hliníková kola.
Pro ty nejnáročnější zákazníky má Nissan verzi Tekna, která kromě všech již zmíněných prvků výbavy přináší kožené čalounění, audio systém Bose se 6 reproduktory a přední LED světlomety s automatickým nastavením sklonu. Hlavně zde ale najdeme již zmíněnou technologii autonomního řízení ProPILOT. Modely Tekna jsou k dispozici od 988 tisíc Kč.
K nižším výbavám si můžete připlatit paket Visia s předními a zadními parkovací senzory nebo sadu Winter Visia, která obsahuje vyhřívaný volant potažený kůží a vyhřívaná přední a zadní sedadla. Ve verzi Acenta může zákazník kromě parkovacích senzorů investovat do Sady Winter s vyhřívanými sedadly, volantem a tepelným čerpadlem. Ve verzi N-Connect si můžete dokoupit přední LED světlomety, sedadla částečně čalouněná umělou kůží a systém ProPILOT. Verze Tekna nabízí možnost vylepšit interiér pomocí kůže Alcantara nebo si usnadnit parkování pomocí systému ProPILOT Park.
Pokud objednáte dnes, máte šanci získat zdarma sadu Dynamic v hodnotě 26 490 Kč. Součástí sady Dynamic jsou různé modré doplňky jako dolní lišta zavazadlového prostoru, zadní hrana spojleru, prahové lišty, kryty zrcátek, lišta předního nárazníku a velurové koberečky s modrým prošitím. Vybírat můžete z deseti barev laku včetně 6 metalických a 1 perleťové. Ta pěkná dvoubarevná kombinace, kterou často vidíme na oficiálních fotkách, je dostupná ve výbavách N-Connecta a Tekna.
Technické parametry Nissan Leaf (2018)
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 480 × 1 790 × 1 535 mm, 1 535 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 110 kW, 150 koní, točivý moment: 320 Nm |
Baterie | 40 kWh (38 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 46 kW, palubní: 4 kW, konektory: CHAdeMO, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 14 kWh / 100 km, dojezd: 378 km |
Cena od | 850 000 Kč |
Zdroj: newsroom.nissan-europe.com
https://www.nissan-cdn.net/content/dam/Nissan/cz/brochures/Pricelists/LEAF_CZ.pdf