Zběsilá Alfa Romeo Junior Elettrica Veloce 280 zná svou cenu. Dojezd je ale tragédie

5
Zběsilá Alfa Romeo Junior Elettrica Veloce 280 zná svou cenu. Dojezd je ale tragédie
Fotografie: Alfa Romeo
  • Nejsilnější provedení s výkonem 280 koní ujede lehce přes 300 km
  • Základní cena činí na německém trhu v přepočtu 1,2 milionu Kč
  • Vůz se do konce roku dostane i na další trhy

Nejsportovnější derivát elektrické Alfy Romeo Junior konečně přichází do prodeje. Provedení Elettrica Veloce 280 je absolutním vrcholem značky, ale jen po stránce výkonu a dynamiky. Na sousedním německém trhu je novinka oceněna částkou 48 500 eur, což je v přepočtu lehce přes 1,2 milionu Kč. První vyrobené kusy se do rukou zákazníků dostanou počátkem příštího roku a jak se zdá, kromě ohromující dynamiky, skvělých (příplatkových) skořepinových sedadel a upraveného podvozku nenabídne 280koňové to, co by asi každý čekal. Ano, vůz vypadá skvěle, nechybí mu decentní body kit, krásná litá 20" kola a lepší brzdy, jenže to nejdůležitější chybí. Tím prvkem je dostatečně velká baterie. Dle německého zastoupení výrobce totiž i tato verze dostala 54kWh baterii, což díky vyššímu výkonu a celkovému naladění vozu razantně omezí dojezd na plně nabitou baterii.

Podle Alfy Romeo vůz sice dostal nově vyvinutý elektromotor s točivým momentem 345 Nm, který umožní jet maximální rychlostí až 200 km/h, jenže čistá kapacita baterie činí 50,8 kWh. Dojezd je podle WLTP pouze 315 km. Přitom verze o výkonu 115 kW (a stejnou baterií) dokáže dle stejného protokolu měření spotřeby ujet až 410 km. Je již dopředu jasné, že verze Elettrica Veloce 280 nebude využívána k „eco rally“, takže běžný uživatel ujede na jeden plný nabíjecí cyklus maximálně 200 km. Za takto nízký dojezd chce Alfa Romeo nabídnout alespoň co nejdynamičtější svezení. O to se má postarat upravený snížený podvozek, mechanický samosvorný diferenciál Torsen na přední nápravě a strmější převod řízení. Nyní nezbývá než počkat na první uživatelské recenze, které příští rok prozradí, jak dobrý vlastně tento 1,2 milionu Kč stojící elektromobil je.

Technické parametry Alfa Romeo Junior Veloce 281

Kompletní specifikace
Konstrukcecrossover, 4 173 × 1 781 × 1 505 mm, 1 635 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon207 kW, 281 koní, točivý moment: 345 Nm
Baterie54 kWh (51 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 410 km
Cena od979 000 Kč
Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Ano, souhlasím s titulkem, za uvedenou cenu, je to špatný výsledek. Netuším, kdo si to může koupit, když ještě uvážíme, že chlazení baterie nebude možné z důvodu velikosti a umístění baterie vůbec možné dimezovat lépe od původních 115kWh výkonu motoru. Baterie velmi brzy odejde, když se auto jen trochu začně používat v jeho smyslu, jak nám ho automobilka chce prodat, jako sportovní náčiní.
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Tohle si koupí jen pár jednotlivců co budou chtít nějaké netuctovou stylovku. Jiný význam tohoto vozu nevidim. Realny zimní dojezd bude dle jiných Stellantisu kolem 200, teda pokud nepojedete 40km/h....TM3 SR je levnější či za tyto peníze už je i Enyaq 85 210kW či i základní EV6 atd.
Martin Lacina
Martin Lacina
205kW navic kombinovanych s prednim nahonem ma byt sportovni nacini?
To nebude ani zabavne, ani se s tim nebude dat normalne jezdit (mysleno dojet si treba z Budejovic do Prahy a zpet bez nabijeni), ani levne jako druhe auto do rodiny na nakupy.
Uplne zbytecne auto, ktere zase da jen hul do ruky odpurcum elektromobility.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze