Překvapení od Alfy Romeo. Vrcholný Junior Veloce nabídne výkon 281 koní

9
Překvapení od Alfy Romeo. Vrcholný Junior Veloce nabídne výkon 281 koní
Fotografie: Alfa Romeo
  • Alfa Romeo zrušila původní provedení s výkonem 177 kW
  • Lze jej ale stále najít v nabídce výrobce
  • Nástupcem je verze s výkonem 207 kW

U Alfy Romeo je to poslední dobou ta „správná Itálie“. Nejdříve zmatky ohledně označení nového SUV modelu a nyní tu máme zrušení již nabízeného provedení s výkonem 177 kW. Pro něj již dokonce existoval ceník a teď italský výrobce hodil zpátečku a vše mění. Podle vyjádření výrobce se vrcholným provedením stane verze Elettrica 280 Veloce, jež přichází s výkonem 207 kW (281 koní). Připomínáme, že se jedná o elektromobil s koncernovou technikou Stellantis, což je ještě zajímavější vzhledem k tomu, že například Peugeot se k tomuto kroku neodhodlal a nechce představit nabušený model e-208 GTi se stejnou technikou. Alfa Romeo Junior Elettrica 280 Veloce nabídne nejen vysoký výkon, ale i točivý moment 345 Nm.

Jen o výkonu to ale není. Lze očekávat i velmi strmý převod řízení (14,6:1). Došlo také ke snížení podvozku o 25 mm, počítat lze s tužšími stabilizátory na obou nápravách a na přední nápravě se standardně ukážou kotoučové brzdy o průměru 380 mm. Vůz dostal do vínku černý kontrastní lak karoserie, sportovně střižená 20“ kola se sportovními pneumatikami a důležitým pomocníkem pro rychlý průjezd zatáčkami se stane samosvorný diferenciál Torsen. Jak je to s finálními technickými parametry, to výrobce zatím neprozradil. V těchto dnech ale probíhá finální dynamické ladění, takže je zřejmé, že provedení Elettrica 280 Veloce o sobě brzy prozradí vše potřebné.

Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Asi nemá cenu řešit PR články. Ale kolik minut takový výkonu bude dostupný při dané kapacitě baterky v autě? Bude to úsměvný úda, myslím si.
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Naposledy upraveno: 24. 6. 13:32
Františku, zde předpokládám opět baterii do 51 kWh, nevím to přesně, ale troufnu si říct, že zde vyjedu na okresní cestu, nebo si uvědomím někde po cestě, že je možnost párkrát sešlápnnout plyn, a bude to opravdu jen několik málo zmáčknutí pedálu, protože to baterie o téhle kapacitě bude vždy bojkotovat. Jinak to píšete určitě správně, ale jde o to, že energie pro vysoký výkon se v běžném spalovacím motoru bere z nádrže benzínu či nafty (u kamionu), kde si tyhle vozidla vezou třeba 450 až 5000 kWh energie (tahač). Zde prostě nebude z čeho brát energii. A není rozhodující, že je spalovací motor třeba 3x méně účinný. Uvedu příklad s nádrží 50l benznu, kdy je 450 / 3 = 150 kWh energie, když to pokrátím třeba 3x menší účinností spalovacího motoru od elektromotoru. Ve spalováku si vezu něco jako 150 kWh energiie. Jde o tu zásobu energie, která zde bude chybět, protože ji není odkud brát při takhle malé baterii.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze