Jak to dopadne, když na Teslu Model Y nasadíte celoroční pneumatiky a vydáte se na zasněžený kopec? Tak přesně na takovou otázku trošku nedobrovolně odpověděl majitel Tesly, který se rozhodl ušetřit a po celý rok nechtěl řešit starosti s přezouváním kol. To se mu ale před pár dny vymstilo, jak informuje insideevs.com. Na svět se dostalo jím natočené video, které jasně ukazuje, proč není dobré používat celoroční obutí v podmínkách, které zahrnují hromady sněhu a led. Dokud jel řidič Tesly po rovině, vše bylo v pořádku. Problém nastal v okamžiku, kdy silnice začala stoupat. V tu chvíli se výhoda pohonu obou náprav Tesly okamžitě vytratila.
Řidič se opravdu snažil a svou Teslu Model Y dostal až do první půlky kopce. Pak ale nastal zvrat, který jen zázrakem neskončil nehodou. Snaha o otočení vozu na příjezdové cestě se minula účinkem a během chvíle začal elektromobil nekontrolovatelně klouzat z kopce zpět k hlavní silnici. Chvíli Tesla jela bokem a když to vše viděl projíždějící řidič Mercedesu, instinktivně zastavil, čímž nejspíše zachránil svého plechového miláčka. Celá trošku komická podívaná jen podtrhuje fakt, že na pořádnou zimu jsou celoroční pneumatiky zkrátka krátké. Kdo bydlí v oblastech, kde jsou každou zimu pravidelné přívaly sněhu, měl by svůj vůz povinně vybavit kvalitními zimními pneumatikami. Rozhodně nelze (stejně jako v tomto případě) bezhlavě spoléhat výhradně na pohon všech kol.
Technické parametry Tesla Model Y Long Range Dual Motor
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 750 × 1 921 × 1 624 mm, 2 003 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 324 kW, 441 koní, točivý moment: 493 Nm |
Baterie | 78,1 kWh (75 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,9 kWh / 100 km, dojezd: 542 km |
Cena od | 1 284 900 Kč |
Buď jsou OEM celoročky extrémně špatné.(horší jak letní) a nebo by se to bez řetězů chovalo podobně i s kvalitní zimní (natož nějakým levnějším typem)