Majitelé Nissanu Leaf ve Velké Británii si budou moci co nevidět přivydělat nějakou tu libru prodáváním elektřiny z akumulátoru zpět do elektrické sítě. Nissan se spojil s italskou společností Enel a dohromady testují provoz obousměrného nabíjení na 100 vozech typu Nissan Leaf a dokonce I na dodávce e-NV200. Plán je takový, že přes den (kdy je málo elektřiny) dodáváte energii do sítě, a v noci (kdy je zase elektřiny přebytek) si jí vezmete zpátky. Přispíváte tak k rovnoměrnému odběru elektřiny. Jedinou nevýhodou je, že když si všechnu energii z akumulátoru prodáte, máte doslova auto „na baterky“.
„V elektromobilech Nissan nyní vidíme možnost vylepšit elektrickou infrastrukturu, která v budoucnu pomůže vyřešit problémy s kapacitou,“ řekl Paul Willcox, předseda představenstva společnosti Nissan Europe a doplnil: „Chytré řešení distribuce elektřiny je jednou z největších výzev, kterým musíme čelit.“
Na rozdíl od benzinu nebo nafty dává u elektřiny „přelévání energie“ smysl. V noci je elektřina levnější, a tak můžete přes noc nabíjet a večer prodávat. U nás to může být dokonce i násobek ceny. Kdyby se technologie rozšířila, rapidně by se zmenšil výskyt výpadků elektřiny nebo přepětí. Se samotným nápadem na obousměrnou technologii nabíjení si vědci hráli již delší dobu, avšak je tomu poprvé, kdy se nápad realizoval ve spojení s prodávaným elektromobilem.
Nissan uvedl, že plně nabitý Leaf může elektřinou zásobovat dům po dobu dvou dnů. Prodejem elektřiny si navíc jeho majitel může ročně vydělat až 26 tisíc korun českých.
Zdroj: ibtimes.co