Vyzkoušeli jsme prodloužené „Éčko“. Mercedes ho v Evropě nenabídne

  • Prodloužená verze je určena pro čínský a indický trh
  • Kromě delšího rozvoru se může chlubit celou řadou nových luxusních prvků
  • V Evropě se s prodejem nepočítá

Číňané mají zálibu v prodloužených verzích klasických aut. Těžko říci proč, když v nich stejně jezdí většinou sami, navíc vepředu vlevo, a přidaný prostor na zadních sedačkách vůbec nevyužívají. Přesto můžeme na čínských silnicích potkat nejen prodloužené verze limuzín, jakými jsou BMW 7 a Mercedes-Benz S, ale i prodloužená „Éčka“, „Pětky“, „Á-šestky“ a dokonce běžně i prodlouženou řadu 3 od BMW, Audi A4 nebo Mercedes-Benz C. Číňané prostě mají rádi dlouhá auta a vzhledem k tomu, že se jedná o největší automobilový trh na světě, jim to automobilky rádi dopřejí. Často je prodloužená verze určitého modelu dostupná právě jen v Číně, přesto se automobilkám vyplatí do vývoje odlišné varianty investovat, protože ví, že se jí vložené finance na movitých čínských zákaznících mnohonásobně vrátí.

A přesně to je případ nového „Éčka“, které v Číně (a také v Indii) nabídne Mercedes i v prodloužené „long“ verzi. Mercedes ale nepřidal pouze cenné centimetry na zadních sedačkách, ale pohrál si i s dalšími prvky výbavy, které můžeme Číňanům závidět. Kromě designového okénka v C sloupku a všudypřítomných stínítek na oknech přibyla i vylepšená středová loketní opěrka vzadu. Ta nově obsahuje obrazovku tak, jak to známe například z BMW 7, které jsme nedávno testovali v našem seriálu Auta a mobily. Nejedná se sice o tablet, který byste mohli z auta vyjmout a používat samostatně, avšak funkce nabídne podobné: umožní ovládání klimatizace, parfémování, multimédií a dalších funkcí a je vyveden ve stejném designu jako displeje pro řidiče.

Výrobce upravil také design zadní části předních sedaček, které lze zezadu pomocí tlačítka sklopit. Přibylo také designové LED podsvětlení.

Je trochu škoda, že se prodloužená verze v Evropě nebude prodávat. Možná by si ji oblíbila řada zákazníků, kteří nechtějí opulentní třídu S, ale ocení více prostoru na nohy a pár přidaných novinek k tomu.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze