Mercedes-Benz třídy E oficiálně představen. Bude i hybrid

  • Mercedes E nabídne nově vyvinutý vznětový čtyřválec
  • Poprvé můžete zaparkovat pomocí chytrého telefonu
  • K dispozici je hned několik chytrých asistentů

Mercedes představil již desátou generaci svého manažerského sedanu, který přináší nové technické inovace, jež zajišťují bezpečnou jízdu. Pod kapotou bude hřmít nově postavený vznětový motor a změnou prošel i infotainment.

Mercedes E je v porovnání s předchůdcem o 43 milimetrů delší a nabízí o 65 milimetrů delší rozvor. Ve volitelné výbavě jsou k dispozici dvě dotykové obrazovky s úhlopříčkou 12,3 palců. Obě jsou hned vedle sebe, a tak budí dojem jednoho velkého a netypicky rozměrného displeje. Jeden z nich se nachází před volantem a druhý hned po jeho pravé straně. Novinkou jsou dotykové plochy na volantu, díky kterým může řidič ovládat infotainment, aniž by ztratil kontrolu nad řízením. Nechybí ani touchpad na středovém tunelu.

Mercedes E 200 bude mít pod kapotou čtyřválcový zážehový motor, zatímco model E 220 dostane do svých útrob zcela nově vyvinutý vznětový čtyřválec. Po uvedení na trh dorazí i plug-in hybridní model – E 350. Tato varianta nabídne celkový výkon 279 koní a 600 Nm točivého momentu. Pouze na elektrický pohon ujede až 30 kilometrů.

E 200 E 220d E 350d E 350e
Zdvihový objem [cm3] 1991 1950 2987 1991
Výkon [kW/koně] 135/184 143/195 190/258 205/279 (155+60/205 + 82)
Kroutící moment [Nm] 300 400 600 600 (350 + 360)
Zrychlení 0 - 100 km/h [s] 7,8 7,3 5,9 6,2
Spotřeba [l/100 km] 5,9 3,9 5,1 2,1

Nejvýkonnější vznětovou variantou bude šestiválec s výkonem 258 koní a 620 Nm točivého momentu. Pokud máte raději benzin, pak můžete sáhnout po modelu E 400 4MATIC s výkonem 333 koní a 480 Nm točivého momentu.

Všechny modely budou spolupracovat s devítistupňovou samočinnou převodovkou 9G-Tronic.

V modelu E bude k dispozici například i systém Drive Pilot. Tím Mercedes dělá další krok na cestě k autonomní jízdě. Novinkou je aktivní asistent pro změnu jízdního pruhu. Zmínit můžeme i další asistenty jako aktivní brzdový asistent s funkcí průjezdu křižovatkou, asistent řízení při vyhýbacím manévru nebo autonomní parkování pomocí chytrého telefonu.

Mercedes model E označuje jako nejinteligentnější limuzínu. Do jisté míry by se dalo říci, že se jedná o dokonalý stroj. Milovníky staré dobré automobilové techniky rozhodně nenadchne, ale nás, milovníky technologií a chytrých systémů, potěší. Budu velmi zvědavý, jak všechny chytré systémy a asistenční prvky řidiče budou fungovat v praxi.

Galerie

Zdroj: Tisková zpráva

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze