Čtyřdveřový Mercedes Benz třídy E jsme na sesterském mobilenetu otestovali v našem seriálu Auta a mobily. Nově však tento model míří na trh v provedení kupé. Co vše nabídne?
Technologie
Pojďme se nejdříve podívat na technologickou stránku nového „Éčka“. Jde nejspíše o nejnadupanějším automobil, co se technologií týká. Základním systémem infotainmentu je COMMAND Online, který v „Éčku“ dostal přepracované rozhraní a především hezčí grafiku, která se vykresluje na 12,3palcovém displeji.
Někteří jistě ocení, že díky NFC můžete chytrý telefon proměnit v klíček od vozidla. S mobilem pak můžete automobil zamknout, odemknout i nastartovat. Jak známo, u iPhonu NFC slouží jen k platbám, a tak v interiéru alespoň můžete využívat CarPlay. Nechybí ovšem ani Android Auto.
Samozřejmostí je připojení k internetu díky v automobilu zabudované SIM kartě, což oceníte především na cestách, kde budete mít aktualizované mapové podklady v reálném čase. A pokud si potrpíte na loučení, jen momentálně nemáte po svém boku vaší drahou polovičku, pak se můžete loučit s „Éčkem“. Jde o světovou premiéru funkce přivítání a loučení. Ta je dodávána ve spojení se světlomety LED MULTIBEAM. Při otevření vozidla se postupně rozsvěcují LED diody koncových světel od středu vozidla k jeho krajům. Při zamykání se děje totéž, jen v opačném chodu.
Pro technologické nadšence je připravené parkování skrz chytrý telefon. O tom a dalších technologických vymoženostech si můžete přečíst v našem již zmiňovaném dílu seriálu Auta a mobily.
Motorizace
Pod kapotou může bručet jedna ze čtyř možných pohonných jednotek. Tři z nich jsou dvoulitrové čtyřválce. Nejvyšší nabídku poté reprezentuje E 300 4MATIC s třílitrovým šestiválcem, který dává 333 koní. Všechny verze pracují s devítistupňovou převodovkou 9G-TRONIC.
E 220 d | E 200 | E 300 | E 400 4MATIC | |
---|---|---|---|---|
Počet válců | 4 | 4 | 4 | 6 |
Zdvihový objem (cm3) | 1 950 | 1 991 | 1 991 | 2 996 |
Maximální výkon (koní) | 194 | 184 | 245 | 333 |
Zrychlení na stovku (s) | 7,4 | 7,8 | 6,4 | 5,3 |
Podvozek
Ve standardní nabídce je podvozek DIRECT CONTROL. Jde o tlumiče s proměnlivou charakteristikou, kdy se v závislosti na míře stlačení určuje komfort posádky a jízdní vlastnosti. Sáhnout můžete i po podvozku DYNAMIC BODY CONTROL s variabilními tlumiči. Zde můžete měnit nastavení podvozku třemi volbami: Comfort, Sport a Sport+.
Třída E kupé | Předchůdce | rozdíl | |
---|---|---|---|
Délka (mm) | 4 826 | 4 703 | +123 |
Šířka (mm) | 1 860 | 1 786 | +74 |
Výška (mm) | 1 430 | 1 398 | +32 |
Rozvor (mm) | 2 873 | 2 760 | +113 |
Rozchod kol vpředu (mm) | 1 605 | 1 548 | +67 |
Rozchod kol vzadu (mm) | 1 609 | 1 541 | +68 |
Pokud vás ani tento druh podvozku neuspokojí, pak sáhněte po vzduchu, tedy po AIR BODY CONTROL. Jedná se o vícekomorové vzduchové odpružení včetně stabilizace pohybů karoserie při dynamických změnách na všech kolech. Zde můžete mimo výše zmíněné režimy zvolit ještě mód Eco a Individual.
Zdroj: tisková zpráva