Mercedes třídy E přišel o zadní dveře a jde na trh. Vyrostl ve všech směrech

Mercedes třídy E přišel o zadní dveře a jde na trh. Vyrostl ve všech směrech
  • Vybírat můžete celkem ze čtyř motorizací, vrcholný šestiválec dává 333 koní
  • „Éčko“ je technologicky nejnašlapanější automobil současnosti

Čtyřdveřový Mercedes Benz třídy E jsme na sesterském mobilenetu otestovali v našem seriálu Auta a mobily. Nově však tento model míří na trh v provedení kupé. Co vše nabídne?

Technologie

Pojďme se nejdříve podívat na technologickou stránku nového „Éčka“. Jde nejspíše o nejnadupanějším automobil, co se technologií týká. Základním systémem infotainmentu je COMMAND Online, který v „Éčku“ dostal přepracované rozhraní a především hezčí grafiku, která se vykresluje na 12,3palcovém displeji.

Někteří jistě ocení, že díky NFC můžete chytrý telefon proměnit v klíček od vozidla. S mobilem pak můžete automobil zamknout, odemknout i nastartovat. Jak známo, u iPhonu NFC slouží jen k platbám, a tak v interiéru alespoň můžete využívat CarPlay. Nechybí ovšem ani Android Auto.

Samozřejmostí je připojení k internetu díky v automobilu zabudované SIM kartě, což oceníte především na cestách, kde budete mít aktualizované mapové podklady v reálném čase. A pokud si potrpíte na loučení, jen momentálně nemáte po svém boku vaší drahou polovičku, pak se můžete loučit s „Éčkem“. Jde o světovou premiéru funkce přivítání a loučení. Ta je dodávána ve spojení se světlomety LED MULTIBEAM. Při otevření vozidla se postupně rozsvěcují LED diody koncových světel od středu vozidla k jeho krajům. Při zamykání se děje totéž, jen v opačném chodu.

Pro technologické nadšence je připravené parkování skrz chytrý telefon. O tom a dalších technologických vymoženostech si můžete přečíst v našem již zmiňovaném dílu seriálu Auta a mobily.

Motorizace

Pod kapotou může bručet jedna ze čtyř možných pohonných jednotek. Tři z nich jsou dvoulitrové čtyřválce. Nejvyšší nabídku poté reprezentuje E 300 4MATIC s třílitrovým šestiválcem, který dává 333 koní. Všechny verze pracují s devítistupňovou převodovkou 9G-TRONIC.

E 220 d E 200 E 300 E 400 4MATIC
Počet válců 4 4 4 6
Zdvihový objem (cm3) 1 950 1 991 1 991 2 996
Maximální výkon (koní) 194 184 245 333
Zrychlení na stovku (s) 7,4 7,8 6,4 5,3

Podvozek

Ve standardní nabídce je podvozek DIRECT CONTROL. Jde o tlumiče s proměnlivou charakteristikou, kdy se v závislosti na míře stlačení určuje komfort posádky a jízdní vlastnosti. Sáhnout můžete i po podvozku DYNAMIC BODY CONTROL s variabilními tlumiči. Zde můžete měnit nastavení podvozku třemi volbami: Comfort, Sport a Sport+.

Třída E kupé Předchůdce rozdíl
Délka (mm) 4 826 4 703 +123
Šířka (mm) 1 860 1 786 +74
Výška (mm) 1 430 1 398 +32
Rozvor (mm) 2 873 2 760 +113
Rozchod kol vpředu (mm) 1 605 1 548 +67
Rozchod kol vzadu (mm) 1 609 1 541 +68

Pokud vás ani tento druh podvozku neuspokojí, pak sáhněte po vzduchu, tedy po AIR BODY CONTROL. Jedná se o vícekomorové vzduchové odpružení včetně stabilizace pohybů karoserie při dynamických změnách na všech kolech. Zde můžete mimo výše zmíněné režimy zvolit ještě mód Eco a Individual.

Zdroj: tisková zpráva

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze