Vyzkoušeli jsme nejrychlejší nabíjecí stanici v Praze. Kolika kW jsme dosáhli?

1
Vyzkoušeli jsme nejrychlejší nabíjecí stanici v Praze. Kolika kW jsme dosáhli?
  • Maximální dosažený nabíjecí výkon je 149 kW
  • z 15 % na 80 % jsme nabili jen za 23 minut
  • Stanici postavilo PRE a je typu Hypercharger

Pražská energetika spustila nejrychlejší nabíjecí stanici na území Prahy. Má výkon 150 kW s možností snadného rozšíření až na 300 kW. Stojí v rámci už existujícího nabíjecího hubu v pražských Holešovicích, kde nahradila dosud pomalejší 50kW rychlonabíjecí stanici. Jde o typ Hyperchager, který PRE instaluje také na dalších pražských lokalitách, a podporuje souběžné rychlonabíjení dvou aut, která se však musí o nabíjecí výkon podělit. K dispozici jsou dva konektory CCS a jeden ChaDeMo. K dispozici jsou také tři 22kW Typ 2 konektory pro pomalé AC nabíjení. Na lokalitě je dostatečný příkon pro 150kW stanici, připojena je ale také baterie, která slouží jako virtuální jistič, například pokud by v průběhu nabíjení došlo k výpadku.

Vyzkoušeli jsme nejrychlejší nabíjecí stanici v Praze

PRE Hypercharger v pražských Holešovicích

My jsme nejrychlejší pražskou stanici vyzkoušeli s Audi e-tron, které patří mezi několik málo aut, jež plný výkon stanice umí využít. Dalšími takovými jsou Tesla Model 3 a Porsche Taycan. V případě Tesel Model X a S je nutné použít adaptér na CCS a maximální výkon je pak 140 kW. A jaké jsou naše zkušenosti z nabíjení?

  • Dosáhli jsme maximálního výkonu 149 kW
  • Nabíjení z 15 % na 80 % proběhlo za 23 minut. Nabíjení Audi e-tron probíhalo v tomto rozmezí průměrně rychlostí zhruba 100 km za 10 minut
  • Z 15 % na 90 % proběhlo nabíjení za 28 minut
  • Z 15 % na plné nabití trvalo nabíjení 37 minut
  • Úvodní proces autentifikace a zahájení nabíjení trval necelou 1 minutu
Průběh nabíjení z 15 % na 100 %

Praktický test ukázal, že stanice nemá problém poskytnout maximální výkon a pokud jezdíte autem, které jej dokážete využít a potřebujete rychle nabít v rámci Prahy, je tato stanice ideální zastávkou. Další stanice Hypercharger PRE zprovoznilo v OC Stromovka a u Lidlu v Čakovicích. Jejich výkon je ale zatím omezen na 75 kW.

Diskuze ke článku
SVN
Jako testovací místo je to dobré, ale nejvýkonnější rychlonabíjení je potřeba okolo dálnic a silnic první třídy a nikoliv v centru města.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze