Jen několik týdnů před světovou premiérou je jasné, že čistě elektrická verze nového BMW řady 5 přinese mimořádné jízdní zážitky, stejně jako tomu bude u všech ostatních variant. Novinkou v těchto modelech je inovativní systém Vertical Dynamics Management, který posunuje rovnováhu mezi sportovní agilitou a jízdním komfortem, jíž bylo BMW řady 5 vždy proslulé, na ještě vyšší úroveň. Do nové dimenze se dostaly také funkce automatizované jízdy, jež přináší Dálniční asistent, který reguluje vzdálenost od vozu vpředu, provádí korekce řízení a poprvé umožňuje aktivovat změny jízdních pruhů pomocí pohybu očí.
V průběhu více než jednoho roku absolvoval model i5 rozsáhlý testovací program zahrnující zasněžené a zledovatělé povrchy zimního testovacího centra ve švédském Arjeplogu i regiony nabízející extrémní horko a sucho, jízdu ve městě i na venkovských silnicích, na dálnicích i na speciálně vybraných testovacích tratích. Finální jemné dolaďování všech komponentů, které se podílejí na jízdních zážitcích, probíhalo na zkušebním polygonu BMW Group u Miramas v jižní Francii. Součástí těchto testů bylo také zajištění toho, aby integrovaný topný a chladicí okruh s funkcí tepelného čerpadla pro pohonný systém, vysokonapěťovou baterii a interiér BMW i5 bylo možné kdykoli podle potřeby ovládat. Schopnost prediktivního řízení tepla vysokonapěťové baterie je základem pro rychlé a efektivní nabíjení na stejnosměrných rychlonabíjecích stanicích.
Speciálně naladěné systémy podvozku maximalizují komfort a agilitu
Velmi různorodá nabídka druhů pohonu určených pro nové BMW řady 5, která nyní dává zákazníkům na výběr mezi klasickými spalovacími motory, plug-in-hybridními systémy a čistě elektrickým pohonem, vede k širokému rozptylu hmotnosti v rámci celé modelové řady. Proto má každý model vlastní specifické naladění podvozku a jeho regulačních systémů. Tím je zaručeno, že v každém z nich řidiči pocítí typickou radost z jízdy bez ohledu na to, jaký druh pohonu zvolili. BMW i5 M60 xDrive je standardně vybaveno Adaptivním podvozkem Professional, jehož součástí jsou elektronicky řízené tlumiče. Tento podvozek je volitelně připravený také pro BMW i5 eDrive40. Zásluhou inovativního řízení BMW Vertical Dynamics Management přináší tento podvozek znatelný nárůst sportovních výkonů v kombinaci s vyšší úrovní jízdního komfortu, která rovněž představuje zřetelný pokrok oproti předchůdci.
Nejnovější verze systému BMW Vertical Dynamics Management, který je nyní již devátou generací, slaví v novém BMW řady 5 svou premiéru. Tato technologie je založena na nově vyvinuté, rozsáhle propojené řídicí logice a zohledňuje při určování ideálních tlumicích sil všechny dostupné vstupní veličiny, jako jsou otáčky kol, úhel natočení volantu, rychlost stáčení kolem svislé osy a zrychlení. Systém již nevypočítává potřebné tlumicí síly pomocí matematických modelů, ale upřednostňuje reálný výpočet na základě údajů o aktuálním jízdním stavu. Tím je možné jasně definovat pohyby karoserie a současně v každé jízdní situaci zajistit přesnou odezvu podvozku. Adaptivní podvozek Professional je nabízen pro všechny varianty nového BMW řady 5 Sedan (buď standardně, nebo volitelně v závislosti na modelu) a je zárukou pro BMW typické radosti z jízdy. Nová generace tohoto vozu tak kombinuje jízdní komfort blížící se úrovni BMW řady 7 se sportovní agilitou známou z BMW řady 3.
Dálniční asistent a automatická změna jízdního pruhu s aktivací prostřednictvím očí
Nové BMW řady 5 ve svém segmentu opět posunuje úroveň také rozsáhlou nabídkou systémů pro automatizovanou jízdu a parkování. Kamery s vysokým rozlišením, vysoce přesné radarové senzory a řídicí jednotky z nejnovější generace systémů BMW Group, plus aplikace softwaru zdokonalená během bezpočtu testovacích kilometrů jsou těmi správnými ingrediencemi pro inovativní zážitky z automatizované jízdy, která dále zvyšuje bezpečnost a komfort. V USA, Kanadě a nyní také v Německu je výbava Driving Assistant Professional, která je pro nové BMW řady 5 k dispozici volitelně, tvořena kromě jiného Dálničním asistentem, jejž lze používat při rychlostech až do rychlosti 130 km/h.
Po aktivaci systém zajistí regulaci vzdálenosti od vozidla vpředu a současně pomocí zásahů do řízení udržuje vůz v jízdním pruhu, takže řidič nemusí mít ruce na volantu a může sledovat okolí vozu, a přitom vnímat dopravní situaci. Vnitřní kamera pomáhá sledovat úroveň bdělosti řidiče a umožňuje také další inovaci: jako první na světě lze automatickou změnu jízdního pruhu, která je součástí funkcí výbavy Driving Assistant Professional a Dálničního asistentu nového BMW řady 5, aktivovat pomocí očí. Tato komfortní funkce přináší nový druh interakce mezi člověkem a vozem. Pohled do vnějšího zpětného zrcátka vůz vyzve, aby zahájil proces změny jízdního pruhu.
Po potvrzení řidičem a ověření, že tento požadavek dopravní situace umožňuje, vůz provede potřebné pohyby řízení a úpravy rychlosti (do 130 km/h). Aktivace na základě směru pohledu je doplňkem ke stávajícímu řešení aktivace systému automatické změny jízdních pruhů pomocí ovládacích páček směrovek. Výroba nové, osmé generace BMW řady 5 Sedan bude zahájena v létě 2023 v bavorské továrně BMW Group Dingolfing. Uvedení vozu na trh proběhne v říjnu 2023.