Vysoce výkonný Mercedes-AMG EQS 53 vstoupil na český trh. Nabídne toho hodně

Vysoce výkonný Mercedes-AMG EQS 53 vstoupil na český trh. Nabídne toho hodně
Fotografie: Mercedes-Benz
  • Již základní výbava je neskutečně bohatá
  • Příplatkový paket AMG Dynamic Plus udělá z EQS 53 4Matic+ skoro až závodní nástroj

Ačkoliv model EQS dorazil na český trh již v srpnu letošního roku, na vyladěnou verzi AMG 53 bylo potřeba pár měsíců počkat. Nyní ale mohou zájemci o špičkově jezdící verzi začít podepisovat objednávky, jelikož provedení AMG EQS 53 4Matic+ před pár dny dorazilo na český trh. A co vše je obsaženo v nemalé základní ceně 4 335 430 Kč? Tak předně je nutno zmínit dvojici vylepšených elektromotorů, o jejichž ladění se postarala divize AMG. V rámci toho došlo k navýšení celkového výkonu vozu na hodnotu 658 koní a 950 Nm točivého momentu.

Jak se dalo očekávat, velký nárůst výkonu se musel někde negativně projevit. Zatím nejostřejší provedení EQS sice disponuje baterií o kapacitě 107,8 kWh, avšak celkový dojezd činí podle výrobce „jen“ 578 km. Co se týče základní výbavy, standardně je dodáván aktivní parkovací asistent s 360stupňovou kamerou, dále nechybí infotainment MBUX Hyperscreen, navigace s rozšířenou realitou, panoramatické elektricky ovládané střešní okno nebo systém natáčení kol zadní nápravy do úhlu 9 stupňů. Samozřejmostí jsou i světlomety Digital Light s funkcí promítání informací na vozovku. Ti nejnáročnější pak mohou sáhnout po paketu AMG Dynamic Plus. Ten sice stojí 129 518 Kč, ovšem v rámci EQS 53 4Matic+ přináší patřičně víc muziky.

Výkon tohoto luxusního elektromobilu se díky němu vyšplhá na 761 koní a 1 020 Nm. Nechybí ani jízdní režim Race Start s funkcí boost. Současně se posune nejvyšší maximální rychlost z 220 na 250 km/h a akcelerace z 0 na 100 km/h bude otázkou 3,4 sekundy, což je o 0,4 sekundy rychleji, než u standardního provedení. A kdo by snad s EQS 53 4Matic+ chtěl závodit a často prohánět na okreskách silné benzinové supersporty, tomu se budou hodit výkonné karbon-keramické brzdy s většími kotouči. Za ně ale budete muset dát dalších skoro 136 tisíc Kč.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze