Všechny hybridní Audi RS Q e-tron v první 10, „český“ hybridní Renault dojel 6.

7. etapa Rally Dakar 2022
Všechny hybridní Audi RS Q e-tron v první 10, „český“ hybridní Renault dojel 6.
Fotografie: A.S.O./H.Cabilla
  • Vozy Audi RS Q e-tron dojely bez technických problémů v první desítce
  • Chicheritovi se s jeho speciálem na bio-ethanol příliš nedařilo
  • Hybridní kamion Renault, který vznikl v Česku, dojel šestý

Včerejší sedmá etapa Rally Dakar měřila celkem 701 kilometrů, ze kterých se závodilo na 402 kilometrech a 299 kilometrů tvořily spojovací úseky. Vedla z Rijádu, kde byl den odpočinku, do Al Dawadimi.

Audi RS Q e-tron konečně bez technických problémů

Vypadá to, že se během volného dne podařilo vyřešit problémy se zadním zavěšením vozů Audi RS Q e-tron. Všechny tři vozy v sedmé etapě dojely do cíle v první desítce a jediné, s čím piloti občas bojovali, byl prach z vozů před nimi. Žádné technické problémy je netrápily, akorát Sainz s Peterhanselem se museli prokousávat z prostředka startovního pole, takže si „užili“ spoustu prachu od předjížděných soupeřů. Přesto ale právě oni dva byli nejrychlejší. Sainz dojel na třetím místě se ztrátou pouhých 7 minut a 43 sekund za Sebastienem Loebem, který etapu vyhrál, a Peterhansel dojel čtvrtý přibližně dvě minuty po svém týmovém kolegovi. Mattias Ekrstron s třetím speciálem Audi RS Q e-tron byl osmý se ztrátou necelých 15 minut na vítěze etapy. Guerlain Chicherit se speciálem na bio-ethanol dojel až na 22. místě se ztrátou 26 minut na Loeba.


Celkové pořadí stále vede Nasser Al-Attiyah s Toyotou, který má pohodlný náskok před druhým Loebem a zdá se, že toho využívá a jede raději na jistotu. Loeb se speciálem Prodrive Hunter ale jede nadoraz, postupně stahuje a už ztrácí „pouze“ 45 minut. Průběžnou třetí příčku drží Yazeed Al Rajhi s Toyotou, který na Loeba ztrácí pouhých 9 minut, takže to vypadá na zajímavý souboj o druhé místo. Z českých posádek si nejlépe vede Martin Prokop s Viktorem Chytkou, kteří se svým speciálem Ford Raptor RS Cross Country drží desátou příčku se ztrátou téměř rovných dvou hodin na vedoucí posádku. Z pilotů speciálů Audi RS Q e-tron si nejlépe vede Mattias Ekstrom. Sice stále drží 13. pozici, ale ztrátu na první desítku postupně stahuje. Od Martina Prokopa jej dělí přibližně 50 minut. Těsně za druhou desítkou je na 21. místě Carlos Sainz, který stahuje ještě rychleji. Ztrátu na Al-Attiyu drží pod čtyřmi hodinami, ale na svého týmového kolegu ztrácí přes hodinu, kvůli předchozím problémům se zadním zavěšením. Chicherit a Peterhansel pak nemají šanci bojovat o přední příčky celkově. Na 65., respektive 68. místě totiž mají ztrátu 50, resp. 68 hodin na vedoucí posádku. Mohou už jet jen o dílčí etapová umístění a Peterhansel teoreticky může plnit roli rychlé asistence pro své týmové kolegy, což několikrát pomohlo Sainzovi. Ale doufejme, že už to nebude potřeba.

Audi RS Q e-tron / Carlos Sainz, Lucas Cruz

Hybridní kamion Renault z Česka si vede velmi dobře

Mezi kamiony se dařilo nizozemské posádce hybridního Renaultu, který vznikl v Česku. Gert Huzink, Rob Buursen a Martin Roesink dojeli na šestém místě za Kamazy, mezi něž se na třetí místo vklínilo pouze Iveco tými De Rooy, který pilotuje Martin van den Brink. Huzink v této etapě ztratil na vítězného Shibalova 7,5 minuty. Nejrychlejší z českých pilotů, Aleš Loprais s vozem Praga V4S, dojel na sedmém místě 20 sekund po něm. Na Lopraise ztratil dalších 20 sekund Ignacio Casale s Tatrou českého týmu Buggyra a devátý dojel Martin Macík s Ivecem se ztrátou dalších 5 minut na Casaleho.

V průběžném pořadí vedou tři Kamazy pilotované Sotnikovem, Nikolaevem a Shibalovem, přičemž za nimi drží čtvrtou příčku Aleš Loprais, který na vedoucího Sotnikova ztrácí hodinu a 7 minut a na třetího Shibalova přibližně 35 minut. Martin Macík na devátém místě ztrácí mírně přes 4 hodiny na Sotnikova a hybridní Renault s nizozemskou posádkou je průběžně 13. se ztrátou necelých 6 hodin, ale v posledních etapách úspěšně stahuje ztrátu na první desítku.

Touto etapou, která byla druhou nejdelší od začátku soutěže, se tedy posádky vydaly do druhé poloviny. Budeme tedy sledovat, jak si vedou zejména vozy s eco pohonem, ale vždy zmíníme i nejúspěšnější české reprezentanty

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze