Před pár dny se Tesla pochlubila novými výsledky, které přinesl výzkum v oblasti bezpečnosti jejích vozidel. Podle nově vydané zprávy je u vozidel Tesla s aktivovaným systémem Autopilot takřka 10krát nižší pravděpodobnost dopravní nehody ve srovnání s jinými vozidly bez tohoto autonomního systému. Zprávu přináší electrek.co. Již tři roky se americký výrobce elektromobilů snaží vytvořit měřítko pro zlepšení bezpečnosti jeho automobilů. K tomu slouží i pravidelné čtvrtletní zprávy, které srovnávají počet ujetých kilometrů vozů Tesla s aktivovaným systémem Autopilot a bez něj.
Tesla with Autopilot engaged now approaching 10 times lower chance of accident than average vehicle https://t.co/6lGy52wVhC
— Elon Musk (@elonmusk) April 17, 2021
Poslední výsledky jsou z ledna až března letošního roku, přičemž Tesla zaregistrovala jednu nehodu na každých 6,7 milionů najetých kilometrů. V tomto případě se vždy jednalo o vozy, které byly vybaveny Autopilotem a jejich řidiči systém aktivně využívali. Naopak ti, kteří jej ve své Tesle měli, avšak ho během jízd nevyužívali, se stali účastníky dopravní nehody po ujetí v průměru 3,2 milionů najetých kilometrů. Třetí skupinou jsou majitelé Tesel, kteří jezdí bez Autopilota a dalších aktivovaných bezpečnostních systémů. Ti bourali v průměru po ujetí 1,5 milionu kilometrů.
Jak je vidno, jízda s Teslou a aktivním Autopilotem zajistí mnohem nižší riziko nehody než v případě jiných vozidel. Trošku zkreslující je pak snad jen to, že výzkum se zaměřoval hlavně na jízdu a nehody na dálnicích. Nejvíce nehod se však stává ve městech, což tento výzkum příliš nerespektuje. Tesla ale i tak vede, jelikož podle amerického úřadu pro bezpečnost NHTSA dojde na amerických silnicích u běžných vozidel k nehodě každých 778 tisíc ujetých km.
Nutnost zasahnout do rizeni aby vas autopilot nenaboural kazdych 100km, a to na dalnici.
Ve meste kazdych 50 metru.