Německý soud v Darmstadtu učinil celkem převratné rozhodnutí, když před pár dny nařídil Tesle odkoupit Model 3 od nespokojeného zákazníka. O případu informuje electrek.co a za vše pravděpodobně může velké zklamání z funkce Full Self-Driving. Ta mimo jiné obsahuje i Autopilota, který však podle majitele Tesly fungoval stylem, jako by vůz řídil opilý a dost nezkušený řidič. Není to přitom celosvětově první případ, kdy se majitel Tesly obrátil na soudy kvůli kompenzaci za nedodané služby.
Ve voze podle všeho dost dobře nefungovaly asistenční funkce jako automatické předjíždění pomalejších vozidel na dálnici, asistované řízení na vjezdech a výjezdech z dálnic a dokonce systém dost dobře nezaregistroval semafory a značky Stop. Tesla po přezkoumání dotyčného kusu uvedla, že vůz nemá žádnou závadu a trvá na tom, že požadované funkce budou dodány někdy v budoucnu prostřednictvím aktualizací softwaru. To je sice celkem logické vysvětlení, ale některým majitelům vozů Tesla to nestačí.
Automobilka se proti verdiktu soudu samozřejmě odvolala. Elon Musk navíc nedávno řekl, že věří, že systém FSD Beta bude na území Evropy spuštěn ke konci tohoto roku. Vše ale závisí na schválení jednotlivých právních předpisů, které jsou v různých evropských zemí často rozdílné.
Technické parametry Tesla Model 3 Standard Range Plus
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 745 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 208 kW, 283 koní, točivý moment: 510 Nm |
Baterie | 60 kWh (57,5 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 170 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 430 km |
Cena od | 1 028 990 Kč |
Heureka!
Kazdy trh ma sve specificke chovani zakazniku. V Americe to cast zakazniku nebude pouzivat, protoze je to nepouzitelne, ale fakt, ze to nefunguje nikdy nepriznaji aby nebyli za pitomce, ze si to koupili. Druha cast si to neprizna tak moc, ze to budou pouzivat dokud je to nezabije.
V Evrope bude cast lidi jen nadavat a druha cast jim to bude vracet.