Faktorů, ovlivňujících spotřebu, je spousta. Je jich mnohem více, než současné automobily zpravidla uvažují. Elektromobilů se to týká ještě ožehavěji, protože u nich je přesný výpočet reálného dojezdu mnohem závažnějším problémem. A proto je jednou z oblastí, na nichž se intenzivně pracuje, aniž by to bylo navenek příliš patrné, právě zpřesnění příslušných výpočtů. Doby, kdy stačilo uvažovat trasu z dvourozměrné navigace a předem zadanou průměrnou spotřebu, jsou totiž nenávratně pryč.
Zatímco BMW přišlo se svým systémem RTTI, tedy obousměrnou on-line komunikací mezi vozidly a centrálou, mající za cíl zpřesňovat mapování i aktuální stav vozovek a výsledkem byla mj. vysoce přesná 3D mapa, už více než před deseti lety, dnes je potřeba ještě mnohem více. Tesla sice v roce 2018 přidala vliv nadmořské výšky i aktuálního počasí a skutečně se posunula v přesnosti o krok před konkurenci, avšak ani tento krok se nepřiblížil k přesnosti dost blízko.
Proto americká automobilka pokračuje ve vylepšování výpočtů a uvedla novou verzi softwaru 2022.8.2, která přináší několik změn v uživatelském rozhraní, přesnější výpočty nabíjení i vylepšenou termální přípravu baterie. Tolik oficiální popis. Jenže hacker, vystupující pod přezdívkou Green, zjistil, že změn je ve skutečnosti mnohem víc. Algoritmy, počítající dojezd, totiž začaly zohledňovat i boční vítr a protivítr, spolu s hustotou a vlhkostí atmosféry, jsou-li data k dispozici. Výsledný rozdíl nepřesáhne několik procentních bodů, jenže to může právě pro elektromobilistu znamenat výrazné zlepšení. Horší zprávou je, že podle electrek.co se nová funkce zatím chystá zřejmě jen pro Čínu, což není u Tesly nic neobvyklého. A proč nezazněly tyto informace oficiálně, se můžeme opět jen dohadovat.