Volvo zahájilo výrobu elektromobilu XC40 Recharge, už je vyprodané do konce roku

2
Volvo zahájilo výrobu elektromobilu XC40 Recharge, už je vyprodané do konce roku
Fotografie: volvocars.com
  • Volvo XC40 Recharge je prvním z chystané řady plně elektrických vozů Volvo
  • Prodané jsou již všechny vozy, které se vyrobí letos
  • K prvním evropským zákazníkům se dostane již koncem října

Dnešní zahájení výroby modelu XC40 Recharge, který je prvním z chystané řady plně elektrických vozů Volvo, představuje významný krok směrem k naplnění ambice společnosti Volvo Cars snížit do roku 2025 uhlíkovou stopu na jedno vozidlo o 40 %. Ve stejném roce by podle očekávání automobilky měla 50 % jejího globálního prodeje tvořit plně elektrická vozidla, zatímco zbytek budou hybridy.

 

Vozy s plánovanou výrobou letos jsou již vyprodané

Poptávka po modelu XC40 Recharge ze strany zákazníků je zatím velmi vysoká. Přestože zůstává objednávkový systém stále otevřený, každý z vozů, jehož výroba je naplánována na letošní rok, je již prodaný. S distribucí prvních vozů zákazníkům v Evropě se počítá koncem tohoto měsíce.

 

Zahájení sériové výroby předcházela přípravná fáze, v rámci níž se v továrně v belgickém Gentu vyrobil omezený počet předsériových vozů. Jedná se o standardní proces předcházející produkci každého nového auta, jehož smyslem je optimalizovat plynulost výroby a zajistit špičkovou kvalitu každého z následně vyrobených vozů. Veškerý personál, kterého se produkce tohoto modelu týká, prošel rozsáhlým školením zaměřeným na bezpečnou výrobu elektrických automobilů.

 

Dnešní den znamená pro automobilku Volvo Cars i pro všechny zaměstnance gentské továrny velmi významnou událost,“ řekl Javier Varela, ředitel pro globální průmyslové operace a kvalitu. „V rámci pokračující elektrifikace naší modelové řady zastává továrna v Gentu z perspektivy naší globální výrobní sítě skutečně průkopnickou roli.

Volvo XC40 Recharge
 

Jakožto plně elektrická varianta úspěšně prodávaného SUV XC40, jež se stalo prvním vozem Volvo, který vyhrál prestižní ocenění Evropské auto roku, je Volvo XC40 Recharge postaveno na kompaktní modulární platformě CMA. Ta představuje vyspělou automobilovou architekturu, na jejímž vývoji automobilka spolupracovala v rámci skupiny Geely Group.

 

Volvo XC40 Recharge s pohonem všech kol nabízí předpokládaný dojezd 400 km na jedno nabití (dle testovacího standardu WLTP) a výkon 408 koní. Akumulátor lze prostřednictvím rychlonabíjecích systémů (DC) nabít na 80 % jeho kapacity během přibližně 40 minut. Má nový systém infotainmentu fungující na základě operačního systému Android. Ten udělá dojem bezprecedentní úrovní personalizace, ještě vyšší intuitivností a integrovanou technologií Google, s níž se pojí celá řada rozmanitých služeb, jako jsou Google Asistent, Mapy Google a obchod Google Play. Volvo XC40 Recharge zaujme i faktem, že lze většinu jeho softwaru a operační systém aktualizovat na dálku, takzvaně „vzduchem“.

 

Přestože inženýři automobilky Volvo Cars vycházeli ze stavby mimořádně bezpečného Volva XC40, museli kompletně změnit konstrukci přídě a posílit její strukturu tak, aby došlo k vykompenzování absence spalovacího motoru, byly splněny vysoké nároky automobilky Volvo na bezpečnost a současně byla zajištěna stejná úroveň bezpečnosti jako v jiných vozech značky.

 

Soustava akumulátoru je chráněna bezpečnostní klecí, která je integrována ve střední části podvozku. Umístění akumulátoru v podlaze současně snižuje těžiště vozu, což mimo jiné znamená také lepší ochranu před převrácením.

 

Vzhledem k inovativnímu přístupu prosazujícímu všestrannou funkčnost má posádka vozu k dispozici spoustu místa pro uložení různých věcí, například v zavazadlovém prostoru nebo v kapsách ve dveřích. Mimoto vznikl díky absenci spalovacího motoru pod kapotou další úložný prostor, který je využíván jako tzv. přední kufr.

Technické parametry Volvo XC40 Recharge

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 425 × 2 034 × 1 652 mm, 2 150 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon408 koní, točivý moment: 660 Nm
Baterie78 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 150 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 400 km
Cena od
Související články
Diskuze ke článku
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Zase malej tank. Baterie má o 20 kWh větší kapacitu než ID3 a auto stejný dojez. Ještě by mne zajímalo co tam pod tou přední kapotou skrývají, když to není motor.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze