Aktuální čas inflace a rostoucích úrokových sazeb prodejům elektromobilů příliš nepřejí a řada velkých automobilek to už bolestně poznala. Ostatně i Tesla zažila po dlouhé době nepřetržitých oslav špatný třetí kvartál a Volkswagen odstavuje výrobu v některých továrnách. V čínsko-švédské automobilce Volvo se tomu mohou jen smát; s novým malým a čistě elektrických crossoverem EX30 trefili čistou desítku. Jeho prodeje nejenže předčily i nejoptimističtější plány, ale táhnou celou bilanci směrem k dvoucifernému procentuálnímu růstu. Ten už letos míří k mírnému zvýšení historického prodejního rekordu z roku 2019, kdy Volvo prodalo úhrnem přes 700 tisíc aut. Napřesrok by však Volvo rádo atakovalo rovnou 900 000 vozů. Hlavní roli v této ódě hraje samozřejmě v Číně vyráběné Volvo EX30, které díky příznivé ceně, tradičním značkovým kvalitám a slušnému dojezdu takřka bourá statistiky a Volvo s ním i napřesrok počítá do role hlavního tahouna, který má zajistit značce růst navzdory tržním výhledům.
Velmi dobře se značce dařilo i v Česku, kde v období leden až listopad 2022 meziročně navýšila registrace o 35 %. Celkem 2 725 nových vozů Volvo znamená tuzemský historický rekord Volva, přičemž příští rok by se toto číslo mělo dále významně zlepšit. A to hlavně díky Volvu EX30, které by mělo zároveň prudce zvýšit podíl čistě bateriových elektromobilů na tuzemských prodejích z nynějších 3 % na 15–20 %. Volvo také letos dosáhlo 16% podílu plug-in hybridů na celkových prodejích, což je nejvíce ze všech značek na českém trhu.
Technické parametry Volvo EX30 Single Motor
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 233 × 1 836 × 1 555 mm, 1 840 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 200 kW, 272 koní, točivý moment: 343 Nm |
Baterie | 51 kWh (49 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 134 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,7 kWh / 100 km, dojezd: 337 km |
Cena od | 869 000 Kč |