😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Volvo EX30 vyráží za dobrodružstvím. Verze Cross Country není auto, ale zážitek

Volvo EX30 vyráží za dobrodružstvím. Verze Cross Country není auto, ale zážitek
Fotografie: Volvo Cars
  • Modely Cross Country nabízí Volvo Cars úspěšně už 25 let
  • Logickým krokem proto bylo nabídnout takovou verzi i u malého elektromobilu EX30
  • Ten nabízí lepší průchodnost lehkým terénem a více dobrodružného stylu

Volvo oznámilo uvedení nového modelu, technicky i designově odvozené od stávajícího crossoveru EX30. Jmenuje se Volvo EX30 Cross Country a navazuje na čtvrt století trvající tradici takto pojmenovaných modelů s lehce terénními ambicemi. Tu v roce 1997 zahájil crossover XC70 Cross Country, odvozený od klasického kombi V70, a postupem času se rozšířila na většinu „civilních“ modelů Volvo. Vyznačují se zvýšenou světlou výškou, pohonem všech kol a přidaným ochranným oplastováním. A podobný přístup zvolili i k novince.

Ta pouhými úpravami několika karosářských dílů docela výrazně změnila styl a vypadá nyní téměř zálesácky. Přispívají k tomu nejen ochranné plastové prvky v kontrastní barvě, ale i decentní nápis Cross Country kolem celého auta a specifická maska, která místo lakování zvolila plastickou povrchovou úpravu s grafickým vzorem, který prý inspirovalo pohoří Kebnekaise na severu Švédska. V podobném duchu se odlišilo i víko kufru. Na řadu přišla i specifická 18" kola s vyšším profilovým číslem pneumatik, která lze na přání obou do pryží typu all terrain. Uvnitř je rozsah změn skromnější, došlo na zajímavé udržitelné materiály a několik chytrých nápadů.


Součástí ekosystému jsou i speciální nabídky Cross Country Experience, obsahující zvýhodněné balíčky příslušenství a výbavy. Jen jsme se zatím nedozvěděli, jak přesně provedené změny ovlivnily technické údaje. Konstruktéři se pochlubili jen WLTP dojezdem až 427 km a dobou rychlonabíjení z 10 na 80 % za 26 minut. Na ostatní podrobnosti, včetně data uvedení na trh, si tedy ještě počkáme.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze