Čínsko-evropská automobilka Volvo se s kompaktním crossoverem EX30 trefila do černého. Model posbíral řadu ocenění a prodává se jako housky na krámě. Jenže se vyrábí pouze v čínském závodě Čang-ťia-kchou, a to působí automobilce logistické starosti. Přeprava aut z říše středu na starý kontinent je totiž stále velice drahá a pomalá kvůli nedostatečné kapacitě. Ostatně první zákazníci se svých vozů stále ještě nedočkali. Zhoršující se obchodní vztahy mezi oběma regiony navíc reálně hrozí vznikem nových celních bariér (Čína už aktuálně začala omezovat vývoz grafitu). Proto se představenstvo automobilky rozhodlo zahájit od roku 2025 výrobu EX30 také ve své flanderské továrně v Gentu.
Tam se už současně s čínskou produkcí vyrábějí větší elektrické modely C40 a XC40 Recharge. Jde o největší továrnu Volva a po uzavření konkurenčního závodu Ford Gent v roce 2015 také o jedinou automobilku v belgických Flandrech.
Technické parametry Volvo EX30 Single Motor
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 233 × 1 836 × 1 555 mm, 1 840 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 200 kW, 272 koní, točivý moment: 343 Nm |
Baterie | 51 kWh (49 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 134 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,7 kWh / 100 km, dojezd: 337 km |
Cena od | 869 000 Kč |