Byli jsme u světové premiéry Volva EX30. Konkurenci drtí v mnoha ohledech

Kompletní představení
4
Byli jsme u světové premiéry Volva EX30. Konkurenci drtí v mnoha ohledech
Fotografie: Volvo
  • V nabídce se Volvo EX30 objeví se třemi verzemi a dvěma typy pohonu
  • Nejvýkonnější verze nabídne zrychlení z 0 na 100 km/h v čase 3,6 sekundy
  • Volvo sází na příjemnou cenovou politiku a kvalitní servis

Právě dnes si odbyl světovou premiéru nový elektromobil s logem Volva. Dlouho očekávaný model EX30 se nám ukázal v rámci online premiéry a my jsme u toho samozřejmě nesměli chybět. Plně elektrické SUV je nejmenší v řadě a potenciální zájemce má lákat nejen luxusní výbava, zpracování a vysoký dojezd na nabití, ale i cena. Ta se zatím pohybuje v přepočtu okolo 880 tisíc Kč za vstupní provedení Single Motor s baterií o kapacitě 51 kWh. Vůz jde do prodeje s pěti typy pohonů, kdy se bude odlišovat kapacita baterie a fakt, zda vůz má pohon zadních nebo všech kol. Základem je zadokolka s lithium-železo-fosfátovou baterií, která je výrobně méně nákladná.

Vstupní provedení by mělo ujet necelých 400 km na jeden nabíjecí cyklus. Náročnější zájemci mohou sáhnout po verzi Single Extended Range, která nabídne dojezd 480 km a baterii, jež v sobě ukrývá lithium, nikl, mangan a kobalt. Vrcholem pak bude dvoumotorové provedení Twin Motor Performance. To dostane jako jediné baterii s vyšší kapacitou, dva elektromotory a nabídne působivou dynamiku v přímce. Systémový výkon zde totiž činí 315 kW (428 koní) a 0 na 100 km/h je zaručeno zrychlení za 3,6 sekundy. Takové parametry přitom nabízejí prestižní německé sedany se spalovacími motory a znaky „M“ a „RS“ na zádi.

Co se týče nabíjení, vrcholná verze se dvěma elektromotory nabídne nabíjecí výkon až 153 kW. O něco horší je to u standardního provedení, kde je nabíjecí výkon přiškrcen na 134 kW. Na prezentaci zástupci Volva prozradili, že díky nízkému těžišti a relativně slušné a rovnoměrně rozložené hmotnosti má jít o agilní a hravý crossover. Výkon přes 400 koní u špičkové verze Twin Motor Performance je zárukou zábavy a limitem bude snad jen nejvyšší maximální rychlost 180 km/h. V rámci bezpečnosti posádky nabídne Volvo EX30 již ve standardu například ochranu před kolizí cyklisty s dveřmi vozu. Důmyslně propracovaný je taktéž parkovací asistent, který umí vůz sám zaparkovat do všech typů parkovacích míst. Navíc řidič uvidí panoramatický pohled na vůz a současně EX30 vypočítá na centimetry vzdálenost, která ještě zbývá k dalšímu vozu.

Myslelo se taktéž na ekologii. Volvo dramaticky snížilo uhlíkovou stopu při jeho výrobě. Lze také vybírat ze čtyř materiálů v kabině, přičemž všechny jsou inspirovány skandinávským životním stylem. Nechybí ani tematické ambientní osvětlení s možností volby jedné ze šesti barevných „nálad“. Trošku s podivem se ale díváme na středový dotykový displej. Ten plně nahrazuje klasickou palubní desku před řidičem. V levém horním rohu se ukazuje rychlost a důležité dopravní informace, avšak nám se zatím zdá, že v zorném poli řidiče to vážně není... O tom se však přesvědčíme až při testovacích jízdách v zahraničí, které se uskuteční na podzim letošního roku.

Volvo má obecně velké plány ve světě elektromobilů a novinka s označením EX30 je toho důkazem. Kompaktní městské SUV cílí proti B-segmentu, ve kterém je celá řada hráčů. Proto je zde nastavena příjemná cenová politika, která je podpořena možností dlouhodobého servisu a kompletní péče. Po stránce výbavy a bezpečnosti je na tom Volvo velmi dobře a dá se předpokládat, že i díky tomuto modelu opět o něco klesnou statistiky úmrtí při dopravních nehodách. Případní zájemci švédskou novinku mohou již dnes vyplňovat objednávky. Vstupní cena za jednomotorové provedení ve výbavě Core činí 869 000 Kč. Naopak vrcholná výbava Ultra vyjde na nejméně 1 159 000 Kč.

Technické parametry Volvo EX30 Single Motor

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 233 × 1 836 × 1 555 mm, 1 840 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon200 kW, 272 koní, točivý moment: 343 Nm
Baterie51 kWh (49 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 134 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,7 kWh / 100 km, dojezd: 337 km
Cena od869 000 Kč
Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Konečně rozumná spotřeba Volva i když malé autíčko.
Petr Jahoda
Petr Jahoda
Baterie 49 kWh, to je dobrej vtip.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze