V blízkosti čínské megapole Šanghaj zahájil německý koncern Volkswagen stavbu nové továrny. Za několik let z ní začnou vyjíždět elektromobily. Kapacita továrny je zatím plánována na tři sta tisíc vozidel během jednoho kalendářního roku. Volkswagen uvádí, že továrna bude supermoderní. Například v ní bude pracovat 1 400 robotů. Navíc se má mimořádně dbát na to, aby zde vyráběné elektromobily měly co nejmenší celkovou uhlíkovou stopu. Proto i výrobní technologie jsou připraveny tak, aby spotřebovávaly co nejmenší množství energie. Továrna pak bude v maximální možné míře šetřit i vodu.
Zde vyráběná auta budou využívat modulární platformu koncernu Volkswagen pro elektrické vozy. Ta nese označení MEB. Využije jí nejprve model vycházející z konceptu I.D. CROZZ. Ten by měl být schopen ujet na jedno nabití baterie kolem pětiset kilometrů. V roce 2025 chce mít koncern Volkswagen v nabídce celkem 50 typů elektromobilů. Nabídka se v jednotlivých regionech bude lišit. Například v USA se nejprve začnou prodávat Audi e-tron, Porsche Taycan, elektrické SUV značky Volkswagen a elektrický minibus.
Technické parametry Audi e-tron (2018) 55 quattro
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 901 × 1 935 × 1 616 mm, 2 560 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 300 kW, 400 koní, točivý moment: 664 Nm |
Baterie | 95 kWh (86,5 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 150 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 24,1 kWh / 100 km, dojezd: 436 km |
Cena od | 2 122 900 Kč |