Volkswagen v Číně představil nové elektrické SUV. Evropské bratry strčí do kapsy

2
Volkswagen v Číně představil nové elektrické SUV. Evropské bratry strčí do kapsy
Fotografie: Volkswagen China
  • Jde o model ID. Unyx 08
  • Ten čerpá inspiraci z dříve představeného konceptu ID. EVO
  • Do délky měří pět metrů, má 800V architekturu a vysoký výkon

Čína začíná být se svými elektromobily vážným soupeřem nejen pro evropský trh. Mnoho nových čínských automobilek začíná dělat vrásky na čele i zaběhlým výrobcům vozidel, jako je třeba Volkswagen. Právě ten se nyní rozhodl pro odvážný krok a představil na čínském trhu velké elektrické SUV. To nese název ID. Unix 08, do délky měří přesně pět metrů a svou velikostí tak dorovnává odcházející model Touareg. Volkswagen ID. Unyx 08 je pak v podstatě produkční verzí dříve představeného konceptu ID. Evo. Jeho specializovaná platforma pro elektromobily umožnila dosažení rozvoru o hodnotě 3 030 milimetrů. To je více, než nabízí v USA prodávané obří SUV Volkswagen Atlas. V kabině ID. Unix 08 je tak královský prostor pro nohy na obou řadách sedadel. Zatím je tento model určen výhradně pro čínský trh, ale soudě podle parametrů by byla velká škoda, kdyby se časem nedostal do Evropy či USA. Však posuďte sami.

Elektrická novinka má do šířky 1 954 mm, do výšky měří 1 688 mm a o pohon se zde stará LFP baterie od společnosti CATL. Sice zatím není známa její přesná kapacita, ale již nyní se výrobce chlubí tím, že podle metodiky CLTC vůz ujede 700 kilometrů. V přepočtu na metodiku WLTP tak jde o dojezd okolo 580 km, přičemž na výběr je verze s pohonem zadních či všech čtyř kol. V případě druhé verze činí kombinovaný výkon velice slušných 370 kW (503 koní). Největší výhodou oproti evropským elektrickým vozům značky Volkswagen je možnost využívat 800V architekturu. ID. Unyx 08 se tak nabije rychleji, než model ID.7, což je v Evropě aktuální vlajková loď značky v sekci ID. Co se týče technologií představených u ID. Unyx 08, tak vůz nabízí pokročilé asistenční systémy řidiče na úrovni L2++. Využívat tak lze například funkci automatického vyjetí z parkovacího místa či částečně autonomní jízdu na dálnici.

Systém také umožňuje bezdrátové (OTA) aktualizace a posádce může během cesty poradit hlasový asistent využívající umělou inteligenci. Výroba vozu bude pobíhat v továrně Volkswagen Anhui v prefektuře Che-fej, kde vzniká taktéž Cupra Tavasca pro evropský trh a odvozená čínská verze s názvem Volkswagen ID. Unyx 06.

Diskuze ke článku
Miroslav Krejci
Miroslav Krejci
Viděl jsem video na Auto Motor und Sport, kde ing. Bloch představoval APP550 a vše do detailu vysvětlovat jak po technologické, tak po technické stránce. A jedna informace, která tam zazněla byla, že APP550 je připraven na 800V architekturu, že byl vyvinut tak aby mohl s prakticky stejnou účinností a bez nějakých dodatečných úprav pracovat jak se 400V, tak s 800V.
Petr Seliger
Petr Seliger
Teda nevím, ale 230kW vzadu mi zní jako APP550 se SIC invertorem a vepředu nový ASM se 140kW je update na který se čeká u MEB plus taky. To že je 800V je pěkné, a nevím co VW brání dát 800V u větších aut i v EU.
400V a malé kapacity LFP klidně, ale u těch packů nad 80kWh to prostě výhodu přináší, a protože ty články stejně chodí z Číny (do roku 2027 bude 100% článků z Číny) tak nevidím důvod proč zůstávat na 400V. Pohony VW očividně 800V umí a u baterek je to otázka zapojení. A že by byl problém u BMS s dvounásobným počtem měřených článků se mi taky nezdá.
Takže já bych počkal až nám VW oznámí co v MEB+ skutečně bude.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze