Značka Volkswagen Užitkové vozy zahájila prodej modernizované modelové řady T6.1. Novinka přichází na trh s modernizovaným designem, ale také s novou technikou a dospělejším infotainmentem. Ostatně samotná automobilka říká, že digitalizace a konektivita hraje hlavní roli.
„Řada T, náš tradiční bestseller, vstupuje dnešním dnem do nové éry,“ říká Jakub Šebesta, ředitel divize Volkswagen Užitkové vozy společnosti Porsche Česká republika. „Naši zákazníci se již mohou u našich autorizovaných dealerů důkladně seznámit s veškerými novinkami a inovacemi modelů Transporter, Caravelle, Multivan a California nové generace T6.1 v digitalizované a rozsáhle modernizované podobě. Zájemci o nové modely T6.1 navíc v rámci uvedení na trh obdrží od prodejce atraktivní zvýhodněnou nabídku.“
Modernizace přináší například internetové služby We Connect a We Connect Plus, které lze využívat díky jednotce OCU s kartou eSIM. Pro firemní zákazníky je k dispozici také We Connect Fleet, který usnadňuje digitální správu vozového parku. Jednoduše řečeno, auto je vždycky online. Novinky, které si všimnete hned, je nový přístrojový štít. Jde o Digital Cockpit, který můžete znát z jiných vozů Volkswagen. Začínající řidiči jistě ocení i parkovací asistent, zpětnou kameru nebo Lane Assist.
T6.1 přebírá od nyní nahrazované modelové řady T6 následující asistenční systémy: samozřejmě sériově dodávaný elektronicky řízený stabilizační systém (ESC), rovněž sériově dodávanou multikolizní brzdu, asistent pro rozjezd do kopce, asistent pro sjíždění strmých svahů (pro verze s pohonem všech kol 4MOTION), ukazatele tlaku v pneumatikách, asistent pro sledování překážek vpředu „Front Assist“ s funkcí nouzového brzdění City Brake, asistent pro změnu jízdního pruhu „Side Assist“, adaptivní tempomat „ACC“ (ve verzích do rychlosti 160 km/h nebo 210 km/h), tempomat včetně omezovače rychlosti, automatické ovládání dálkových světel „Light Assist“ a ultrazvukové senzory překážek „ParkPilot“ s možností ochrany bočních stěn vozidla.
V interiéru na palubní desce najdete pouze USB-C porty. I palubní deska doznala změn. Infotainment systém můžete znát z například ze Škody Kodiaq, jen jeho prostředí bude lehce upravené. Na levé straně však najdete dotyková tlačítka jako ve zmíněném Kodiaqu. Samozřejmě můžete počítat například s integrovaným stolečkem pro druhou řadu sedadel, stejně jako s prostorným interiérem.
Všechny prvky pod úrovní kapoty motoru, včetně světlometů a blatníků, jsou nové díly. T6.1 přesto zůstává typickým reprezentantem generace T6. Dvě chromované příčné lišty spojují u všech verzí nové světlomety s maskou chladiče. Linie obou chromovaných lišt pokračují jako světla LED pro denní svícení až do pouzdra nových světlometů LED, které se dodávají v závislosti na výbavě na přání. Modernizaci exteriéru završuje rozšíření nabídky o šest nově navržených typů kol, šest nových barev karoserie a sedm rovněž nově sestavených dvoubarevných laků.
Modelová řada je rozdělena na čtyři základní modely Multivan 6.1, Caravelle 6.1, Transporter 6.1 a California 6.1. Multivan 6.1 je MPV pro rodinu i podnikání. Na přepravu osob se specializuje až devítimístný model Caravelle, dodávaný se dvěma rozvory (3000 mm a 3400 mm). Řemeslníci a podnikatelé všeho druhu naleznou na míru střižené řešení v podobě modelu Transporter, nabízeného ve skříňové verzi, jako Kombi, podvozek s valníkovou nástavbou (jednoduchá nebo dvojitá kabina) nebo podvozek pro individuální nástavby (rovněž s jednoduchou nebo dvojitou kabinou). I v tomto případě jsou na výběr dva rozvory 3 000 mm nebo 3 400 mm.
S uvedením modelové řady T6.1 na český trh jsou nejprve k dispozici modely Multivan 6.1, Caravelle 6.1, Transporter 6.1 ve skříňové verzi i jako Kombi a California 6.1. Podvozky rozšíří nabídku později. Na výběr jsou motory TDI ve výkonových verzích 90, 110, 150 a 199 koní s velmi hospodárným provozem a minimalizovanými emisemi. Nechybí ani varianty s dvoustupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol 4MOTION. Není tajemstvím, že Volkswagen spolupracuje se společností ABT. Společně už mají elektrické Caddy a Transporter. Zda tyto modely zamíří i na český trh je momentálně v jednání. Čeho se však v brzké době rozhodně nedočkáme, je pohon na CNG. Cena startuje od 665 085 bez DPH.