Volkswagen na srazu majitelů elektromobilů rodiny ID., který se právě koná ve švýcarském Locarnu, vytáhl výkonné eso z rukávu. Představil upravený model ID.7 s výkonem 411 kW a ostrým vzhledem, který má opět na svědomí skupina zaměstnanců, kteří auto sestavili jako fanouškovský projekt. To se ostatně stává již tradicí, protože pro loňský ID. Drivers club sraz připravila stejná skupina zaměstnanců zase upravenou ID.4 s názvem Xtreme. Nyní tady máme ale něco výrazně ostřejšího.
Volkswagen ukázal ostrou ID.7 nazvanou X Performance. Má přes 500 koní
Křídlo z Audi, kola z Porsche
Zaměstnanci se rozhodli upravit ID.7, která za dva měsíce dorazí na trh, a vetknout jí výrazně agresivnější vzhled. Auto jsem měl možnost vidět přímo na premiéře ve Švýcarsku naživo a musím říci, že se povedlo. Z usedlé limuzíny se rázem stal speciál, jehož agresivní vzhled si říká o asfalt na okruhu. Od šedého matného laku přes agresivní, ale stále estetické difuzory, až po mohutné přítlačné křídlo, vše působí sportovně. Vůz je o 80 milimetrů širší a o 60 milimetrů nižší oproti standardní ID.7. Není také bez zajímavosti, že zaměstnanci sestavili kompletně celé auto z dílů z koncernu Volkswagen. Například přítlačné křídlo a difuzory jsou z Audi R8, kola, brzdy nebo třeba karbonové skořepinové sedačky jsou od Porsche.
Na stovku za 3,5 vteřiny
Volkswagen X Performance je zároveň nejvýkonnějším vozem ID. Inženýři použili dvojici synchronních elektromotorů, které jsou stále ještě ve vývoji a dočkáme se jich v příštích vozech ID. Ten přední o výkonu 166 kW je určen pro model ID.2 v jedné z výkonnějších verzí, zadní s výkonem 245 kW je pak výkonnější verzí současného motoru v ID.7. S kombinovaným výkonem 411 kW (558 koní) zrychlí koncept na stovku za 3,5 vteřiny a není bez zajímavosti, že používá už větší baterii s využitelnou kapacitou 85 kWh a nabíjecím výkonem 200 kW, které se u klasické ID.7 dočkáme příští rok. Konstruktéři do interiéru, který se kromě sedadel příliš nezměnil, nainstalovali i další speciální displej, skrze který lze například odpojit přední motor a zapnut driftovací mód.
Dle prvních reakcí na sociálních sítích i na místě premiéry slaví design X Performance úspěch. Je tak možné, že odezva na design konceptu Volkswagen povzbudí k agresivnějšímu vzhledu chystaných sportovních variant ID.7, tedy GTX nebo R.