Volkswagen zahájil pilotní fázi ve své továrně na baterie, kterou postavil společně s Northvolt v Salzgitteru v Dolním Sasku. V příštích deseti letech, jak píše electrek.co, plánuje Volkswagen vyrobit přibližně 22 milionů elektrických vozidel. Takový počet elektromobilů vyžaduje pořádné množství baterií a i takový gigant, jako je Volkswagen, se na to musí připravit.
Továrna na baterie má mít v roce 2025 kapacitu 150 GWh a s podobnou produkcí se počítá také v továrně v Asii. Volkswagen postupně uzavírá dohody s výrobci, jako je LG, Samsung a CATL. Německá automobilka však bude vyrábět i své baterie.
Volkswagen už dříve ohlásil partnerství se společností Northvolt, kterou založili dva bývalí vedoucí pracovníci Tesly, kteří pracovali v Gigafactory v Nevadě. Tato švédská společnost dostala hned několik finančních injekcí (nejen od Volkswagenu), aby ve Švédsku vybudovala továrnu na baterie.
I německá automobilka svoji továrnu nazývá Gigafactory, ačkoli tento název využívá Tesla. Volkswagen pracuje také na pilotní lince pro recyklaci baterií, která by měla začít fungovat v roce 2020.