Volkswagen přidal výkon a větší obrazovku pro modely ID.4 a ID.5

Volkswagen přidal výkon a větší obrazovku pro modely ID.4 a ID.5
Fotografie: Volkswagen
  • Volkswagen vylepšil dojezd, nabíjení či palubní systém
  • Zvýšil se taktéž výkon klasických verzí
  • Provedení GTX nyní disponuje 280 kW

Na začátku září Volkswagen oznámil rozsáhlá vylepšení pro ID.4 a jeho odvozenou sportovněji vypadající variantu ID.5. Největší novinkou je nový pohon zadních kol a navýšený výkon na 210 kW, který poprvé debutoval u vlajkové lodi ID.7. Nyní německý výrobce odhaluje i ceny, maximální dojezdy a další podrobnosti. Základní varianta ID.4 Pure přichází s výkonem 125 kW, pohonem zadních kol a 52kWh baterií. Všechny ostatní verze modelů ID.4 a ID.5 měly dříve zadní motor o výkonu 150 kW, který byl nyní nahrazen novým ústrojím se zvýšeným výkonem o 60 kW.

U modelu ID.4/5 Pro s pohonem zadních kol se zásadně zvýšil taktéž točivý moment z 235 na 545 Nm. Verze s pohonem všech kol Pro 4Motion naopak nabízí výkon zvýšený jen o 25 kW. Nejvyšší specifikace GTX pak ze sebe dokáže vyždímat 250 kW, což je o 30 kW více než dosud. Nárůst výkonu je vidět hlavně na zlepšených hodnotách při sprintu, kdy verze GTX zvládne nově zrychlení z 0 na 100 km/h v čase 5,4 sekundy. Současně se posunul omezovač rychlosti ze 160 na 180 km/h. Díky nově vyvinutému elektromotoru se snížila spotřeba energie. Verze s výkonem 210 kW má nižší spotřebu než základní verze se 125 kW, za což může i nová 77kWh baterie. Tím se zvyšuje dojezd ID.4 z dosavadního maxima 531 až na 550 kilometrů. S ID.5 je možné ujet až 556 km.

Další zásadní novinkou je zvýšení nabíjecího výkonu z 135 až na 175 kW v závislosti na verzi. Základní verze ID.4 Pure s 52kWh baterií bude brzy schopna nabíjet výkonem až 115 kW. Přeladěn byl také podvozek, kdy se zdokonalilo ovládání adaptivního podvozku DCC a zvětšil se rozdíl mezi komfortním a dynamickým jízdním režimem. Modely ID.4 a ID.5 jsou také prvními modely řady ID., které dostávají volitelný systém varování při otevření předních dveří. Tento systém je schopen upozornit na blížící se překážku za vozem, jako jsou jízdní kola, další vozy nebo motocykl. Obě modelové řady dostávají nový informační a zábavní systém s výrazně větším displejem a přehlednější strukturou menu.

Dotykové posuvníky pro ovládání klimatizace a hlasitosti jsou nyní osvětlené. Centrální ovládací jednotkou je nyní větší volně stojící dotykový displej, který nyní nabízí úhlopříčku 12,9" namísto 10". Nový displej nyní navíc lépe využívá své rozměry a má jednodušší ovládání.

Technické parametry Volkswagen ID.4 Pro Performance (77 kWh)

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 584 × 1 852 × 1 612 mm, 2 124 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie82 kWh (77 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 135 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17,8 kWh / 100 km, dojezd: 506 km
Cena od1 387 900 Kč

Technické parametry Volkswagen ID.5 Pro

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 599 × 1 852 × 1 613 mm, 2 242 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon128 kW, 174 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie82 kWh (77 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 135 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 520 km
Cena od1 432 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze