Volkswagen představil konečnou podobu modelu ID.7. Bohužel ji neuvidíte

CES 2023
Volkswagen představil konečnou podobu modelu ID.7. Bohužel ji neuvidíte
Fotografie: Volkswagen
  • Veletrh spotřební elektroniky CES Las Vegas se čím dál častěji stává místem automobilových premiér
  • Stejné místo zvolil Volkswagen, aby světu ukázal definitivní Volkswagen ID.7
  • Místo celého auta ale spatříte nápaditou světelnou show

I nový Volkswagen ID.7 se podle dnešní módy představuje postupně a marketéři už mají zvládnuté postupy, jak šponovat pozornost publika na celém světě. Před půlrokem se objevily nejdříve skici nového konceptu Volkswagen ID. Aero, o pět dní později přišly oficiální fotografie stejnojmenného konceptu auta, které bude obdobou Volkswagenu Arteon s čistě elektrickým pohonem. Následoval další koncept, tentokrát verze kombi a nyní, zkraje roku 2023, tu máme na piedestalu hotové auto. Jenže na trh přijde až ve druhém čtvrtletí 2023, takže by zatím bylo zbytečným plýtváním pozorností médií i diváků odhalit jeho finální podobu celou. Takže tu máme klasický zamaskovaný prototyp, který nám ukáže aspoň základní tvary budoucího sériového modelu.

Jenže to by nebyli marketéři VW, aby na takový gejzír kreativity, jakým je největší světový veletrh spotřební elektroniky CES, přivezli obyčejné auto s obyčejným maskovacím vzorem. Je to speciální čtyřicetivrstvý nátěr, v němž jsou některé vrstvy vodivé a jiné naopak izolační. Vrchní je potom elektroluminiscenční a takto lze individuálně rozsvěcet a zase zhasínat 22 zón na karoserii. Šikovně zpracované téma QR kódu je doplněno třemi skutečnými okénky s QR kódy, které „propojují fyzický a digitální svět“.

Volkswagen ukázal elektrické ID.7 se svítícím maskováním

Automobilka zároveň prozradila i hrstku technických informací. Vůz vznikl na modulární platformě MEB s rozvorem 2,97 m a cílový dojezd byl stanoven na 700 km. Pomoci tomu má kromě jiného i vzduchová záclona na boku, která řízeným obtékáním boků vozů míjí aerodynamicky problematická místa. Uvnitř došlo na nápravu některých nejkritizovanějších výsledků velkého šetření při vybavování interiérů předchozích modelů ID. Změnil se koncept displejů, avšak maličká a nepřehledná obrazovka nahrazující přístrojový štít zůstává na svém místě. Centrální displej naroste na úhlopříčku plných 15 palců, tedy 38 cm a žlábky ovládající posuvem prstů teplotu v autě se konečně dočkají podsvícení. Ovládání klimatizace se také octne vždy na základní obrazovce, nebude třeba se k němu proklikávat. A chybět nebude ani head-up displej s rozšířenou realitou.

Liftback vyšší střední třídy zjevně nechystá žádné velké designové překvapení
Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
Tak zrovna ten malý LCD před volantem je to nejpovodenější na ID. Nepřehledný bych to rozhodně nenazval a je to určitě lepší jak pouze centrální displej. Podsvícení ovládání klimy OK, ale přemýšlím k čemu bude ještě jednou na obrazovce, když to stejně radši ovládám těmi tlačítky pod LCD?
Víťa Vacek
Víťa Vacek
Hm, VW představuje spoustu modelů a konceptů, ale myslím, že mají problém aby ty jejich EVčka vůbec někdo chtěl. Když se podívám na celosvětové prodeje leden-listopad 2022:

1) BYD 1,62M
2) Tesla 1.15M
3) SGMW 0.44M
4) WV Gropu 0.36M

Líbí se mi, jak všechna masová média masírují už několik let lidem hlavy, jak tradiční automobilky zahajují elektrickou ofenzivu a jak své konkurence už ten příští rok zcela jistě sválcují. Data do této doby vypovídají pravý opak.
Josef L
Josef L
Naposledy upraveno: 4. 1. 2023 15:46
Mezi námi, prodeje BEV jsou směšné, kupuje to tak 10% z horních 10% :) no díky ceně se není co divit. U nás lidi šetří 5 let na to, aby pak zaplatili roční elektrické topení v domě, tedy BEV je to poslední na co myslí běžný člověk střední třídy a o těch 30% chudých nemá smysl ani mluvit. Jen si vzpomeňme na Národní plán elektromobilty, do roku 2025 celkem 95 tis, BEV na silnicích a do roku 2030 dokonce 220-500 tis. a 40-50 tis. vodíkových aut, k smíchu.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze