Po nedávném oznámení Audi, že bude kupovat čínské platformy kvůli zpoždění platformy SSP, už nás jen tak něco nepřekvapí. Přesto minimálně zaujme taktika Volkswagenu, který se sice snaží svou cenovou válkou potopit tamější výrobce, ovšem na druhé straně údajně jedná o novém partnerství s širokým využitím čínského know-how. Čínský elektromobilní startup Leap Motor totiž tento týden představila novou elektrickou platformu LEAP 3.0 Clover z vlastního vývoje, kterou míní licencovat dalším automobilkám. Šéf firmy Ču Ťiang-ming dokonce veřejně potvrdil, že jsou v pokročilých fázích jednání se dvěma takovými, z toho jednoho elektromobilního nováčka.
Zajímavé je, kdo je oním druhým v jednacím křesle, což je v tuto chvíli samozřejmě tajná informace. Podle čínského listu Cailianshe s odvoláním na dobře informované zdroje by ovšem mělo jít o samotný Volkswagen reprezentovaný joint-venture FAW. Ten má v plánu oživit novou značku Jetta odkazující na známý spalovací model z nedávné minulosti, který byl právě v Číně velice populární. Ta se představila již v roce 2019, avšak nedosáhla výraznějšího úspěchu. Změnit to má právě nakoupená čínská technika.