Aktualizováno 3. 8. 2017 13:15
Jde o elektrobus typu SOR EBN 9,5. Nabíjení bude probíhat v areálu dopravního podniku, a to v rozmezí od 18. hodiny až do 1:30 hodin ráno. Autobus bude elektrickou energie čerpat z klasické 230V zásuvky, což je nejšetrnější pro baterie.
SOR EBN 9,5 | |
---|---|
Rozměry (d / š / v) | 9 790 / 2 525 / 2 920 mm |
Rozvor | 5 740 mm |
Počet míst k sezení | 26+1 |
Počet míst ke stání | 43 |
Počet míst celkem | 70 |
Výkon | 70 kW |
Maximální rychlost | 70 km/h |
Dojezd | 140 až 160 km |
Kapacita baterie | 172 kWh |
Původní informace z 3. 8. 2017
Hradec Králové se stal dalším městem, kde se součástí městské hromadné dopravy stane elektrobus. Ten propojí historický střed města a širší centrum. Jízdné bude zdarma.
„Zavedením nové linky chceme oslovit nejen stávající cestující městské hromadné dopravy, ale i ty, kteří pro cestu do centra využívají auta. Elektrobus nabídne možnost dopravy do centra bez starosti s hledáním místa k zaparkování, v tomto případě navíc zcela zdarma,“ řekl primátor města Zdeněk Fink. „Městská doprava je moderním způsobem cestování ve všech větších městech nejen v celé Evropě, přesednutím z auta do elektrobusu, trolejbusu nebo autobusu se uleví i silnému provozu v centru města, s čímž souvisí i pokles emisí,“ vysvětluje primátor další výhody zavedení této novinky ve městě.
Elektrobus bude cestovat z Velkého náměstí k Adalbertinu k zastávce Muzeum a přes Tyršův most pojedete zpět na Ulrichovo náměstí. Okruh má délku 3,5 kilometru a elektrobus cestu zdolá třikrát za hodinu. V provozu bude tato zelená linka osm hodin denně, konkrétně od deváté do sedmnácté hodiny.
Náklady bude hradit město Hradec Králové. Počítá se s tím, že takzvaná Zelená linka bude stát město 80 tisíc měsíčně. Vše se bude hradit ze souhrnné rezervy městského rozpočtu.
Zdroj: hradeckralove.org