Vejde se plug-in hybridní BMW 5 pod 1,5 milionu?

Vejde se plug-in hybridní BMW 5 pod 1,5 milionu?
1
  • Oficiální cena plug-in hybridu zatím není známá
  • Součástí výbavy může být asistent pro autonomní jízdu

Po uvedení v pořadí již sedmé generace BMW řady 5 jsme nedočkavě přešlapovali, na kolik celá ta paráda vyjde. BMW do světa konečně vypustilo aktuální ceníky se slušnou základní výbavou. Součástí standardu je například navigační systém Business včetně bezplatné aktualizace mapových podkladů po dobu tří let nebo služby ConnectedDrive Services s přístupem k funkcím portálu BMW Online a možností propojení s aplikacemi v chytrém mobilním telefonu. Nás konkrétně potěšila přítomnost LED světlometů, adaptivního tempomatu a především funkce přednárazové ochrany Active Guard s asistentem pozornosti.

BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)BMW 5 ceníkBMW 530e (2017)BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)

Ceny začínají od 1 292 200 Kč za dieselový čtyřválec 520d a končí na 1 627 600 Kč za prozatím vrcholnou verzi BMW 540i xDrive. Očekává se také příchod M550i a M5, u kterých se velmi pravděpodobně podíváme za hranici dvou milionů. U plug-in hybridní verze 530e iPerformance, která má přijít v březnu, ceníky ještě nejsou známy. Když ale vezmeme v potaz rozdíl 94 900 Kč mezi 330i a 330e iPerformance, dala by se cena dost dobře vypočítat. Nárůst ceny plug-in hybridní verze oproti verzi 530i by mohl být velmi podobný, bavili bychom se pak o částce 1 493 200 Kč. Na oficiální zprávu, jestli se vůz vejde pod 1,5 milionu, si však budeme muset počkat.

BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)BMW 530e (2017)

Málokteré BMW řady 5 vyjede z továrny v „holobytu“. Novinka může být samozřejmě našlapaná technologiemi až po střechu. Velkou zajímavostí je balíček Driving Assistant Plus, který nabízí automatické řízení v monotónních jízdních situacích, cituji: „v kolonách, pomalu popojíždějícím provozu nebo dlouhých cestách městem, po venkovských silnicích nebo dálnicích, na druhé straně pak i projížděním křižovatek a při nebezpečných změnách jízdních pruhů.“ Asistent toho tedy umí skutečně hodně. Dalo by se říct, že jde o omezený autonomní systém, který BMW musí kvůli legislativně prezentovat jen jako asistent. Balíček Driving Assistant Plus vás vyjde na 74 776 Kč a nemůžeme se dočkat, jak BMW autonomního pomocníka nakonfigurovalo. Když půjdete ceníkem dále, najdete například Display Key, dálkové parkování nebo masážní sedadla.

Kdy bude oficiální cena známa, prozatím není jasné.

Zdroj: tisková zpráva