BMW představilo modernizované 530e kombi i rychlý sedan 545e

2
BMW představilo modernizované  530e kombi i rychlý sedan 545e
Fotografie: bmwgroup.com
  • BMW řady 5 dostalo facelift, který se týká i plug-in hybridní verze
  • Současně BMW představilo plug-in hybridní kombík i rychlejší sedan
  • Základní 530e Sedan se bude prodávat od července, ostatní verze od listopadu

BMW představilo modernizovanou řadu 5, která zahrnuje i plug-in hybridní verzi 530e a 530e xDrive. Ta byla dosud k dispozici jako sedan, kde se více projevilo zmenšení zavazadlového prostoru kvůli uložení baterií pod ním. Nově bude k dispozici i BMW 530e xDrive Touring, tedy karosářská varianta kombi. Obě verze prošly modernizací designu a dostaly i nové technologie. Karosářská verze kombi s plug-in hybridním pohonem přijde až na podzim a sedan zároveň dostane i silnější motorizaci 545e xDrive.

Jde pouze o facelift, tedy vnější rozměry zůstaly stejné. Mírně se zvětšila délka, což je způsobené designovými změnami v přední i zadní části karoserie. Obě verze mají výborný součinitel odporu vzduchu, sedan má cx 0,23 a kombi cx 0,26. To jsou důležité hodnoty pro elektrický dojezd a kombinované emise CO2 i u plug-in hybridních verzí.

Mezi nejvýraznější rysy přepracované přední části patří nápadná BMW maska chladiče ve tvaru ledvinek s upraveným tvarem a přední světlomety s novou grafikou. Ledvinky ovšem nejsou tak velké jako u jiných nových BMW, která jsou často za tento prvek kritizována. Celkové linie tedy působí vyváženě, elegantně a vyzařuje z nich dynamika.

LED světlomety s matrixovou technologií a laserové světlomety

Nové adaptivní LED přední světlomety s neoslňujícím asistentem dálkových světel BMW Selective Beam, nabízené v rámci volitelné výbavy, disponují matrixovou technologií. Je ale možné si připlatit i za laserové světlomety BMW Laserlight, které byly v roce 2019 představeny ve vybraných vrcholných modelech řady 5. Nyní lze tento druh světlometů volitelně objednat pro všechny varianty nového BMW řady 5 Sedan a nového BMW řady 5 Touring.

Změny doznaly i zadní světlomety. Nová grafika zadních světel ve tvaru písmene L propůjčuje BMW řady 5 vlastní jasnou identitu. Černé rámečky zadní světla zeštíhlují. Zadní světla a brzdová světla jsou integrována do jednoho celku. Přesah na vnějším okraji horní části grafiky světel je svěží interpretací známého provedení ve tvaru písmene L. Světelné zdroje jsou nyní pířmo uchyceny k výrazně trojrozměrným krytům, čímž vytvářejí ikonografickou expozici hlavních světelných funkcí.

Některé verze nemají nárok na značky EL

Zatímco sedan má kombinovanou spotřebu podle předběžných údajů BMW 1,7 až 1,8 l a ve verzi xDrive 2,0 až 2,1 l/100 km, čemuž odpovídají emise CO2 39 až 42 g/km, resp. 46 až 49 g/km, tak kombi se pravděpodobně vlivem aerodynamiky a možná i hmotnosti pohybuje výše a na registrační značku EL dosáhne jen v určitých konfiguracích. Bez problémů by to mělo být u základní verze 530e, kde je spotřeba 1,9 až 2,1 l/100 km, emise se tedy vejdou pod hranici 50 g/km. BMW 530e xDrive Touring už ale má spotřebu 2,1 až 2,3 l/100 km, takže emise vychází na 49 až 52 g/km dle výbavy.

Podobné to je i u rychlejší verze plug-in hybridního sedanu, tedy BMW 545e xDrive, která má spotřebu 2,1 až 2,4 l/100 km, emise CO2 tedy vychází na 49 až 54 g/km. Ta bude mít pod kapotou šestiválec, ale podrobnější technické údaje BMW neudává. Základní 530e má 215 kW a lze předpokládat, že výkon 545e bude výrazně vyšší. Podle čísla 45 v označení vozu by to mělo být více než 250 kW, protože 540d má právě 250 kW a 540i o 5 kW méně.

Cena BMW 530e Sedan začíná na 1 491 100 Kč, u verze xDrive s karoserií sedan zaplatíte minimálně 1 560 000 Kč. Ceny 530e Touring/530e xDrive Touring ani nového rychlého sedanu 545e xDrive zatím zveřejněné nejsou. Ty pravděpodobně BMW zveřejní na podzim, protože na trh mají přijít až v listopadu letošního roku.

Technické parametry BMW 530e (2017)

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 936 × 1 868 × 1 483 mm, 1 770 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: zadní
Výkon185 (135 + 65) kW, 252 (184 + 88) koní, točivý moment: 290 Nm
Baterie12 kWh
Nabíjeníkonektory: Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 55 km
Cena od1 476 800 Kč
Diskuze ke článku
CarlosEV
nabíjení zůstalo stále na 3.6kW ? baterie koukám zůstala stejná... takže žádný pokrok ... BMW fakt bída poslední dobou 🤪

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze