BMW se snaží, aby mělo v každé modelové řadě plug-in hybrid. V pětkové řadě už ale jeden má – 530e, ovšem přichází s větším a výkonnějším 545e xDrive. To není ani u jiných automobilek běžné, že by měly dvě plug-in hybridní motorizace jednoho vozu. BMW pětkové řady je ale nejprodávanějším plug-in hybridem na světě, a BMW se tak snaží dát možnost volby i v rámci této řady.
Technické parametry BMW 5 (2020) 545e xDrive Sedan
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 963 × 1 868 × 1 497 mm, 1 970 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 290 (135 + 184) kW, 394 (80 + 109) koní, točivý moment: 420 Nm |
Baterie | 12 kWh (11,2 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | palubní: 4,3 kW, konektory: Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 1,6 l / 100 km |
Cena od | 1 623 700 Kč |
Zatímco základní 530e má stejný systém pohonu jako menší 330e a v základu pohon zadních kol (i když v případě „pětky“ je možné zvolit i pohon všech kol xDrive), nová 545e už má standardně pohon všech kol xDrive a pod kapotou nabízí třílitrový šestiválec, stejně jako 745e a X5 xDrive 45e. Na rozdíl od nich je ale lehčí a sportovněji zaměřená. Maximální systémový výkon má 394 koní a díky nižší hmotnosti než větší vozy se stejným motorem zrychlí na stovku za 4,7 sekundy.
Pokud jde o plně elektrickou jízdu a hybridní režim Eco Pro, funguje podobně jako 745Le, kterou jsem testoval, a na německých kvalitních silnicích působí komfortně, byť „sedmička“ je zejména po stránce odhlučnění úplně jiná liga. Na sedanu 545e xDrive mě ale nejvíce zajímají jízdní vlastnosti, protože to je nejostřejší plug-in hybrid od BMW.
BMW 545e xDrive zvládá zatáčky výborně
Sportovní sedačky mají nastavitelné boční vedení, takže se usazuji tak, aby mě v zatáčkách dobře držely. Když přichází čas zapnout režim Sport, tak toho využívám a vychutnávám si brutálního zrychlení, které doprovází krásný zvuk šestiválce pod kapotou. V zatáčkách jede 545e xDrive tam, kam ji pošlete, což je nejen díky výborně naladěnému podvozku, ale také zásluhou pohonu všech kol. Akorát nebyla příležitost vyzkoušet nějaké drifty, jestli je také tak zábavná jako 330e. Ale předpokládám, že v tom bude lehčí „trojka“ s pohonem zadních kol přeci jen lepší.
Během 94 kilometrů dlouhé trasy jsme vystřídali různé režimy jízdy a i v tom hybridním jeli trochu dynamičtěji. Zároveň trasa vedla přes město, okresky s vesnicemi i po silnicích první třídy a dálnicích. A bylo v tom i zkoušení dynamiky a sportovní jízdy na režim Sport. Z tohoto pohledu vychází 49 kilometrů, které auto ujelo na režim eDrive, tedy čistě elektrickou jízdou, a spotřeba na celé trase rovných 6 litrů na 100 kilometrů jako velmi pěkný výsledek. Líbí se mi na autě ta univerzálnost, díky které můžu jet sportovně (a samozřejmě počítat s vyšší spotřebou), ale s lehkou nohou by se určitě stejná trasa dala jet i pod 5 litrů. A běžné denní dojíždění lze zvládat i čistě na elektřinu.