Ve vývoji je nová generace senzorů pro autonomní řízení. Stojí za tím tři firmy

Ve vývoji je nová generace senzorů pro autonomní řízení. Stojí za tím tři firmy
Fotografie: SEAT
  • Příští LiDAR využije technologii nové generace s označením FMCW
  • Systém bude výrazně méně chybový a nebudou ho tolik ovlivňovat vnější vlivy
  • Celkem bude v rámci vývoje zaměstnáno 30 pracovníků

Společnosti Kia Corporation a Hyundai Motor Company zahájily partnerskou spolupráci s Korea Advanced Institute of Science and Technology (dále KAIST) s cílem vyvinout novou generaci senzorů autonomního řízení. Tyto tři firmy vytvoří společnou výzkumnou laboratoř HMG-KAIST pro vývoj integrovaných senzorů LiDAR, která bude sídlit v centrále KAIST v korejském městě Tedžon a bude se zabývat vývojem senzorů LiDAR pro pokročilá autonomní vozidla. Cílem společné výzkumné laboratoře bude vyvíjet vysoce výkonné a kompaktní integrované senzory a nové technologie detekce signálu, které jsou vzhledem k rostoucí konkurenci na trhu autonomní řízení naprostou nezbytností.

Integrované senzory budou využívat technologii výroby polovodičů, která rozšíří nabídku funkcí, zmenší velikost systému LiDAR v porovnání s konvenčními řešeními a zajistí cenovou konkurenceschopnost díky sériové produkci s využitím procesů výroby polovodičů. Současné senzory LiDAR měří vzdálenost od objektů tak, že emitují světelný signál a měří dobu mezi vysláním a vrácením odraženého signálu. Technologie detekce signálu nové generace s označením FMCW (frekvenčně modulovaná spojitá vlna) však detekuje vzdálenost tak, že emituje světelné vlny proměnlivé frekvence a analyzuje frekvenční posuv odraženého světla.

Uvedená technologie v porovnání se stávajícími metodami vykazuje nižší úroveň šumu, umožňuje určovat relativní rychlost objektů a vylučuje rušení vnějších zdrojů světla (např. slunečního), a je tak výhodnější zejména za nepříznivých klimatických podmínek. Společná výzkumná laboratoř bude zaměstnávat přibližně 30 výzkumných pracovníků, včetně výzkumného týmu institutu pokročilého výzkumu a několika profesorů institutu KAIST (Sang-Hyeona Kima, Sangsika Kima, Wanyeonga Junga a Hamzy Kurta) z Fakulty elektrotechniky KAIST. Činnost laboratoře je naplánována na dobu čtyř let do roku 2028.

Institut KAIST bude odpovídat za konkrétní činnosti výzkumného týmu, například vývoj křemíkových fotoelektrických integrovaných součástí systému LiDAR, přípravu vysokorychlostních a vysoce výkonných integrovaných obvodů k fungování systémů LiDAR a optimalizaci a ověřování systémů LiDAR. Na fungování společné výzkumné laboratoře budou dohlížet společnosti Kia a Hyundai Motor společně s HNGV (specializovaným institutem pro spolupráci průmyslu s akademickou sférou); zároveň budou zajišťovat podporu, např. sledování technologických trendů, doporučování směrů výzkumu, určování klíčových myšlenek a doporučování technologií a odborníků k posílení výzkumného potenciálu.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze