Ve vozech Mercedes je možné objednat jídlo, lístek do kina nebo letenku

Ve vozech Mercedes je možné objednat jídlo, lístek do kina nebo letenku
Fotografie: daimler.com
  • Již první verze Mercedes-Benz User Experience byla v češtině, ale komunikovala jen hesly
  • Druhá generace umí komunikovat běžným jazykem a rozpozná řidiče od spolujezdce
  • V Číně je dokonce možné objednávat jídlo nebo nakupovat vstupenky či letenky z auta
  • Mercedes připravuje další stupeň infotainmentu MBUX

Infotainment Mercedes-Benz User Experience, pro který se používá zkratka MBUX, jsme již vyzkoušeli v mnoha vozech a testu zaměřenému přímo na tento infotainment dal kolega podtitulek „Hvězda mezi infotainmenty“. Mercedes ale tento systém dále vylepšuje, aby byl hvězdou dál.

Velký důraz automobilka klade na hlasové ovládání, protože to preferuje drtivá většina řidičů z důvodu bezpečnosti, pohodlí i rychlosti. Nyní je tak dostupné již ve 23 jazycích včetně češtiny, která byla k dispozici již od začátku, kdy byl MBUX poprvé použit v Mercedesu třídy A.

MBUX se neustále zlepšuje

V současné době tento systém je již dále, než když jej kolega testoval ve třídě A. Tehdy reagoval na hesla, odpovídal hesly a byl orientovaný pouze na řidiče. Nyní údajně dokáže komunikovat v běžné řeči – normálně s ním mluvíte a on odpovídá. Zároveň dokáže rozpoznat řidiče a spolujezdce. Zatímco první generace systému byla orientovaná na funkce, ta současná je orientovaná na pokyny, které vychází z potřeb posádky.

Mercedes-Benz User Experience

Nejzajímavější novou funkcí je možnost objednávat z auta jídlo v restauraci, lístky například do kina nebo dokonce třeba letenku. A to včetně platby online! Když tedy přijedete do oblíbené restaurace, máte již jídlo připravené a navíc za volantem můžete zařídit spoustu věcí. Tato funkce ale od začátku května funguje zatím pouze v Číně, kde je nejvíce uživatelů, kteří to uvítají. Rozšiřování do dalších zemí bude pokračovat nejen podle počtu potenciálních uživatelů, ale i podle dostupnosti lokálních partnerů, kteří jsou schopni funkci zprostředkovat.

Mercedes-Benz User Experience

Mercedes ale připravuje i další vylepšení. Příští generace hlasového asistentu Hey Mercedes by měla být více proaktivní a empatická. To předpokládá i využití umělé inteligence, pomocí které bude systém schopný se i učit a přizpůsobit svému majiteli. Ve kterém modelu se tato nová verze objeví Mercedes zatím neprozradil.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze