Mercedes-Benz A 250e
test

Mercedes-Benz A 250e

Elegán se sportovními vlohami

Mercedes-Benz má v kompaktním segmentu dva zástupce: sportovnější hatchback třídy A a prostornějšího křížence mezi hatchbackem a MPV třídy B. Právě prvně zmíněný vůz jsme měli možnost otestovat s plug-in hybridním pohonem. Ten na rozdíl od svých konkurentů má i rychlonabíjení a zároveň nabídne nejdelší elektrický dojezd ve své třídě.

Mercedes přistupuje ke konstrukci plug-in hybridů jinak než ostatní automobilky. Mercedesy mají zpravidla větší baterie, než je běžné, z čehož vyplývá i vysoce nadprůměrný dojezd. Navíc plug-in hybridní Mercedesy mají rychlonabíjení CCS, což je další velká výhoda, zejména na delších trasách. Pojďme se tedy podívat, jak to celé funguje v prémiovém hatchbacku se sportovním stylem.

Technické parametry Mercedes-Benz A 250e (2019)

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 420 × 1 796 × 1 440 mm, ? kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon160 kW, 218 koní, točivý moment: 250 Nm
Baterie15,6 kWh
Nabíjeníkonektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Cena od

Design: sportovně střižený prémiový hatchback

Ani zvenku sice Mercedes třídy A nezapře sportovnější linie, ale zároveň si zachovává eleganci Mercedesům vlastní. Takže působí dynamicky a zároveň elegantně. Uvnitř už je mnohem větší důraz na sportovní stránku a musím přiznat, že se mi to moc líbí. Kombinace karbonového efektu s kruhovými výdechy klimatizace, které evokují sportovní dojem, ale zároveň je to tak trochu retro prvek, vypadá úžasně. Celý interiér je uhlazený, kvalitou materiálů připomíná, že se jedná o prémiový vůz a navíc je nabitý moderními technologiemi, ale k těm se dostanu později.

Technika a výbava: povedený plug-in hybrid s nadstandardní výbavou

Samotný systém pohonu se nijak výrazně neliší od běžných evropských plug-in hybridů. Základem je přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,3 litru, který pracuje v Ottově cyklu, s výkonem 118 kW. Dále se skládá z osmistupňové automatické dvouspojkové převodovky a elektromotoru o výkonu 75 kW, který je uložen ve skříni převodovky. Celkový systémový výkon pak činí 160 kW a krouticí moment 450 Nm.

Mercedes-Benz A 250e (2019)

Zajímavá je i cenová politika Mercedesu. Zatímco běžně se za plug-in hybrid připlácí poměrně dost oproti běžným motorizacím, Mercedes-Benz A 250e zapadá v ceníku mezi ostatní motorizace třídy A. Základní cena je 989 780 Kč, zatímco třeba A 250 4MATIC s výkonem o pouhých 5 kW vyšším stojí 990 990 Kč. Tyto téměř stejně výkonné verze tak mají i téměř shodnou cenu a prakticky jde o volbu mezi pohonem všech kol, nebo plug-in hybridem. Benzínová verze A 250 bez pohonu 4×4 pak stojí o 56 870 Kč méně, což není velký příplatek za plug-in hybrid, zvláště když má tak velkou baterii.

Mercedes pak nemá různé výbavové stupně, ale výbavu lze navyšovat pomocí paketů. Základní výbava není špatná, ale když si ji budete chtít navýšit na úroveň testovaného vozu, bude příplatek určitě více než 100 tisíc korun. Například i zmíněné rychlonabíjení je za příplatek téměř 16 tisíc Kč, ale tato investice se určitě vyplatí.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze