Ve Volvu nejspíš létají špunty vzduchem. Uber nakoupí 24 tisíc kusů modelu XC90

Ve Volvu nejspíš létají špunty vzduchem. Uber nakoupí 24 tisíc kusů modelu XC90
  • Auta budou sloužit na testování autonomního řízení
  • Uber už v minulosti pro testy používal pravě model XC90
  • S autonomním řízením to Uber myslí vážně, nedávno si postavil umělé město

Uber patří mezi společnosti, které vyvíjejí autonomní řízení, respektive Uber se aktivně snaží o jeho nasazení do reálného provozu. Také s tím měl v minulosti několik problémů. O velkých plánech Uberu ve světě autonomního řízení vypovídá i umělé město, které si Uber nechal postavit, a nově také zakázka na nákup 24 tisíc vozidel Volvo XC90.

Uber od Volva nakoupí 24 tisíc modelů XC90, na kterých bude testovat autonomní řízení. Cena za jeden takový vůz je v USA 46 900 dolarů, tedy lehce pres jeden milion korun. Celková transakce za auta, která budou dodána mezi lety 2019 až 2021, tedy nabyde nemalých rozměrů. V roce 2016 měl Uber tržby 6,5 miliardy dolarů (141 miliard korun).

Flotila autonomních aut, která Uber bude mít, je ve srovnání s více než 2 miliony řidiči, kteří pro Uber jezdí, nicméně bude pořád zanedbatelná. Už minulý rok Uber testoval autonomní řízení s modely XC90 v Pittsburghu. Později došlo i na nákup modelů od Daimleru.

Pro Volvo jde o velmi slušnou zakázku, která však trochu narušuje i prodejní model. Ten počítá s prodejem především do rukou soukromých majitelů, nikoli do společností jako Uber. Jeho hodnota je vyčíslena na 70 miliard dolarů, tedy okolo 1,5 bilionů korun. I tak jistě Volvo může uspořádat oslavu, do vývoje modelu XC90 investovalo nemalé peníze.

Technické parametry Volvo XC90 T8 (2015) T8 (2015)

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 950 × 2 008 × 1 776 mm, 2 280 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin)
Výkon299 (235 + 65) kW, 407 (320 + 88) koní, točivý moment: 400 Nm / 2 200 ot/min
Baterie9,2 kWh
Nabíjeníkonektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 2,5 l / 100 km
Cena od2 131 800 Kč

Uber v České republice tento týden přesídlil do nových moderních kanceláří. Byli jsme se v nich osobně podívat a také jsme zjišťovali, co nového Uber implementoval do své aplikace, aby zpříjemnil práci řidičům. Víme, že rozšíření do jiných českých či slovenských měst mimo Prahu a Bratislavu není na pořadu dne. Ovšem v delším časovém horizontu vedení Uberu nic nevyloučilo.

Zdroj: bloomberg.com

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze