Každoročně vyhlašovaná anketa Auto roku má tradici od roku 1964 a pořádá ji sedm magazínů ze sedmi evropských zemí. Porota má aktuálně 59 členů z 22 zemí, protože ruští porotci jsou stále suspendováni; nechybí ani český zástupce. Zatímco 21. listopadu byl zveřejněn seznam 28 semifinalistů, aktuálně známe sedm borců, kteří se probojovali do finále. Není bez zajímavosti, že do semifinálové osmadvacítky byly nominovány hned čtyři modely BYD, tedy vůbec nejvíc od jedné značky, přičemž BYD Seal se probojoval i do finále. Je to mimochodem poprvé, co na tomto seznamu vidíme jméno čínského výrobce.
V něm mají čisté elektromobily většinu, protože i Kia EV9, Renault Scenic a Volvo EX30 patří mezi BEV. Ve finále se s nim octlo i BMW 5, které už dnes nabízí výhradně hybridní techniku, tam je ale zajímavé, že nedostal přednost elektromobil i5. Šalamounsky to vyřešil Peugeot, který svou novou 3008 nominoval celou i s čistě elektrickou verzí e-3008, tedy pátým elektromobilem. Šťastnou sedmici uzavírá Toyota C-HR, která naopak jako jediná ve finále zatím verzi BEV nenabízí. Zato přidala do nabídky vedle tradičního full hybridu také plug-in hybrid a pohon všech kol.
Vítěz bude jako obvykle vyhlášen napřesrok, konkrétně 26. února 2024, což znamená vpředvečer ženevského autosalonu.