Tato trojice elektromobilů při nehodách obstojí. Ukazují to americké testy

Tato trojice elektromobilů při nehodách obstojí. Ukazují to americké testy
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Nárazovými testy prošly vozy Hyundai Ioniq 6, Lexus RZ a Genesis Electrified GV70
  • Trojice elektromobilů dosáhla na nejvyšší ocenění Pick+
  • Ioniq 6 a RZ mají mezery ve výkonu hlavních světlometů

Americký institut pro bezpečnost silničního provozu (IIHS) před pár dny udělil třem elektromobilům nejvyšší ocenění Top Safety Pick+ v nárazových testech. Obdoba evropské organizace EuroNCAP prověřila modely Hyundai Ioniq 6, Lexus RZ a Genesis Electrified GV70, jak informuje electrek.co. Získání vrcholného ocenění vyžaduje, aby vozidlo dosáhlo nejvyššího hodnocení ve všech šesti nárazových testech. Všechny zkoušené elektromobily musely nabourat na straně řidiče a spolujezdce s malým překrytím na jednotlivou stranu. Dále následuje čelní náraz se středním překrytím, posléze boční náraz, test pevnosti střechy a opěrek hlavy. Samozřejmostí by měl být pokročilý systém pro předcházení dopravní nehody.

Všechna tři vozidla splňovala vysoké standardy IIHS a dosáhla nejvyššího hodnocení bezpečnosti Pick+. Konkrétně Genesis Electrified GV70 získal hodnocení „pokročilé“ v kategorii prevence čelních nárazů mezi vozidlem a chodcem ve dne i v noci. Oproti tomu vozy Hyundai Ioniq 6 a Lexus RZ si v těchto dvou testech vysloužily „vyšší“ hodnocení. Podstatné rozdíly byly ve výkonu čelních světlometů. Zatímco Electrified GV70 získal hodnocení „dobré“, Ioniq 6 a RZ mají světlomety pouze „přijatelné“. Opět se tak ukazuje, že jejich výrobci se nepoučili a nabízejí automobily se světelnou technikou, která rozhodně nepatří k té nejlepší.

IIHS je spolu s NHTSA jednou z hlavních amerických organizací pro hodnocení bezpečnosti automobilů. Zatímco NHTSA je vládní agentura, IIHS je soukromá organizace financovaná pojišťovnami a považuje svou práci za doplňkovou k práci NHTSA. Oproti evropským nárazovým testům zde vozidla dostávají více zabrat a testy jsou obecně přísnější. Co se týče bezpečnosti posádky ve zmíněné trojici elektromobilů, tak i v případě nehody ve vyšších rychlostech s různým typem překrytí by měla posádka vyváznout živá a s výrazně menším zraněním, než je tomu u konkurenčních vozidel.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze