😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Tato trojice elektromobilů při nehodách obstojí. Ukazují to americké testy

Tato trojice elektromobilů při nehodách obstojí. Ukazují to americké testy
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Nárazovými testy prošly vozy Hyundai Ioniq 6, Lexus RZ a Genesis Electrified GV70
  • Trojice elektromobilů dosáhla na nejvyšší ocenění Pick+
  • Ioniq 6 a RZ mají mezery ve výkonu hlavních světlometů

Americký institut pro bezpečnost silničního provozu (IIHS) před pár dny udělil třem elektromobilům nejvyšší ocenění Top Safety Pick+ v nárazových testech. Obdoba evropské organizace EuroNCAP prověřila modely Hyundai Ioniq 6, Lexus RZ a Genesis Electrified GV70, jak informuje electrek.co. Získání vrcholného ocenění vyžaduje, aby vozidlo dosáhlo nejvyššího hodnocení ve všech šesti nárazových testech. Všechny zkoušené elektromobily musely nabourat na straně řidiče a spolujezdce s malým překrytím na jednotlivou stranu. Dále následuje čelní náraz se středním překrytím, posléze boční náraz, test pevnosti střechy a opěrek hlavy. Samozřejmostí by měl být pokročilý systém pro předcházení dopravní nehody.

Všechna tři vozidla splňovala vysoké standardy IIHS a dosáhla nejvyššího hodnocení bezpečnosti Pick+. Konkrétně Genesis Electrified GV70 získal hodnocení „pokročilé“ v kategorii prevence čelních nárazů mezi vozidlem a chodcem ve dne i v noci. Oproti tomu vozy Hyundai Ioniq 6 a Lexus RZ si v těchto dvou testech vysloužily „vyšší“ hodnocení. Podstatné rozdíly byly ve výkonu čelních světlometů. Zatímco Electrified GV70 získal hodnocení „dobré“, Ioniq 6 a RZ mají světlomety pouze „přijatelné“. Opět se tak ukazuje, že jejich výrobci se nepoučili a nabízejí automobily se světelnou technikou, která rozhodně nepatří k té nejlepší.

IIHS je spolu s NHTSA jednou z hlavních amerických organizací pro hodnocení bezpečnosti automobilů. Zatímco NHTSA je vládní agentura, IIHS je soukromá organizace financovaná pojišťovnami a považuje svou práci za doplňkovou k práci NHTSA. Oproti evropským nárazovým testům zde vozidla dostávají více zabrat a testy jsou obecně přísnější. Co se týče bezpečnosti posádky ve zmíněné trojici elektromobilů, tak i v případě nehody ve vyšších rychlostech s různým typem překrytí by měla posádka vyváznout živá a s výrazně menším zraněním, než je tomu u konkurenčních vozidel.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze