V ráji zapršelo. Tesla začala s propouštěním

7
V ráji zapršelo. Tesla začala s propouštěním
Fotografie: Tesla
  • Tesla reaguje na zhoršující se ekonomiku
  • Znovu prudce zvýšila ceny a začíná ořezávat náklady

Podle uniklého e-mailu, který Elon Musk rozeslal svým zaměstnancům, má nejbohatší muž „mimořádně špatný“ pocit z vývoje světové ekonomiky, a proto se rozhodl propustit 10 % zaměstnanců s fixním platem. Věc se samozřejmě ihned dostala na titulní stránky a v bouři, která okamžitě nastala, se veřejnost dočkala nepříliš jasného vysvětlení přímo od samotného šéfa Tesly. Ten totiž následně prohlásil, že celkový počet lidí pracujících pro Teslu se naopak zvýší. Počet zaměstnanců s fixním platem pak prý bude „přiměřený“. Tím chtěl Musk podle insideevs.com říct, že pracovníků s hodinovou mzdou přímo se podílejících na výrobě se tato změna nedotkne a škrty postihnou pouze zaměstnance s fixním platem.

Podle mapování příspěvků na sociálních sítích propouštění skutečně začalo, a to minulý týden. Nyní zrychluje a zřejmě se jen tak nezastaví, protože podle Komise pro cenné papíry Tesla zaměstnávala koncem loňského roku kolem 100 000 lidí. O místo už přišel například regionální vedoucí skladu, školitel, šéf týmu CGI animátorů a dokonce i manažer pro Singapur, který ve společnosti pracoval 6,5 roku. Na sentiment tedy zjevně místo nezbývá. Musk už vyzval své zaměstnance, aby ukončili home office, vrátili se do kanceláří a pracovali minimálně smluvených 40 hodin týdně. Tesla dokonce zrušila i tři náborové akce v Číně plánované na tento měsíc.

O důvodech těchto nezvyklých opatření můžeme jako obvykle jen spekulovat. Nápovědou možná může být, že Musk se nechal veřejně slyšet, že USA směřují k recesi. Jenže při pohledu na to, jak se Tesle v poslední době nedaří s uváděním nových vozů, je docela dobře možné, že jde o příznak hlubšího problému. Každopádně zanedlouho uvidíme, na světě zřejmě není druhá tak finančně zdravá společnost jako právě Tesla. Ovšem ne, že by právě toto muselo nutně znamenat, že je chráněna před vším zlým.

Diskuze ke článku
Martin Lacina
Martin Lacina
No tak kdyz napriklad uz vice nez rok nedodavaji Ska ani Xka do Evropy, protoze pan bozsky nepochopil, ze jeho uzasny napad davat do aut misto volantu kripl, pardon knipl mu v Evrope fakt neprojde a stale ceka na vyjimku aby tu debilitu pro Evropu konecne homologoval, tak to uz je vypadek v produkci, ktery musi takhle mala automobilka take pocitit. Navic u nejziskovejsich modelu.
Ivan Hoe
Ivan Hoe
Automobilka s naprosto nejvyššími maržemi nechce přijít o vysoké zisky, tak propouští? Neříkali něco o ekologii, poslání elektrifikovat svět a že o pěníze jde Muskovi až na posledním místě? :-D Tedy tvrdý byznys jako všude jinde, stříhání ovcí nesmí polevovat ;-) A to svoje auta i marže pravidelně navyšují - naposled tuším minulý týden...
Radovan Burkovič
Radovan Burkovič
Pokud i Musk musí řešit energie a PHM tak, jako díky vládě Fialového hnusu a předchozí estébákově my, tak se nedivme úsporám. A zatímco ty energie a PHM k výrobě potřebujete, na lidech se dá šetřit jako na prvních. A tak se u nich i začalo.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze