V Německu nestíhají stavět dobíjecí stanice

29
V Německu nestíhají stavět dobíjecí stanice
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Začátkem roku se dělilo 17 aut o dobíjecí stanici, v říjnu už 21
  • Stavět by se mělo kolem 2 000 stanic, ale staví se méně

V Německu podle vda.de roste počet veřejných dobíjecích stanic daleko pomaleji než počet nově registrovaných elektromobilů. Je to i zapříčiněno změnou chování majitelů vozidel, kteří daleko více chtějí ekologické vozidlo.

O každou stanici se dělí v průměru 21 aut

Nový žebříček dobíjecí sítě v Německu ukazuje, že v lednu roku 2021 byla k dispozici jedna veřejná dobíjecí stanice na každé 17. vozidlo, ale v říjnu se už číslo díky novým registracím plug-in hybridům a elektromobilům posunulo na 21 aut. K 1. říjnu je v Německu k dispozici celkem 48 717 veřejných dobíjecích stanic, z nichž je pouze 7 053 rychlodobíjecích. Nejlépe je na tom však Sasko s 13,1 auty na jednu dobíjecí stanici a nejhůře Hesensko, které má 28 elektrifikovaných vozů na jednu dobíjecí stanici.

Staví se jen 250 stanic týdně

Prezidentka Sdružení automobilového průmyslu Hildegard Müller říká: „Ambiciózní cíle nové federální vlády až 15 milionů elektromobilů do roku 2030 opět zvyšují tlak na rozšiřování nabíjecí infrastruktury.“ Každý týden se po celém Německu postaví jen asi 250 nových nabíjecích stanic. Pokud však má být dosaženo cíle 15 milionů elektromobilů, je potřeba kolem 2 000 nových nabíjecích stanic týdně, aby v roce 2030 sdílelo jednu zásuvku pouze 15 aut.

Diskuze ke článku
Alex Ander
Alex Ander
EV dobry, ale se spalovakem ve stodole se bude v roce 2030 spat lepe.
Víťa Vacek
Víťa Vacek
Naposledy upraveno: 25. 12. 2021 11:29
Super problém, který podpoří další investice. Jen kdyby jsme měli stejný...
Ivan Hoe
Ivan Hoe
Naposledy upraveno: 25. 12. 2021 18:47
Je velmi neekologické stavět tolik nabíječek, k nim potřebná trafa, k nim silnější infrastrukturu a k ní nové zdroje kvůli vyšší spotřebě elektřiny a k nim vyrovnávací a zálohovací centra. Stačí hlavní tahy a něco pro chudáky ve městech, každý má přece doma zásuvku, ne? (sarkasmus) Aspoň tak se to tu roky psalo, a najednou je jakékoliv množství nabíječek nedostatečné 😉... Ale teď vážně - kolik z nás využije kolik dobíjení měsíčně aby muselo být desetkrát nebo dvacetkrát víc superchargerů než benzínek? Většina nabíječek je naprosto nevyužitá, logické by bylo posílit jen ty přetížené. Ale to už zase narazí na problémy viz. výše 🤔.
Aspoň tak se to tu roky psalo, a najednou je jakékoliv množství nabíječek nedostatečné... Kolik z nás využije kolik dobíjení měsíčně aby muselo být desetkrát nebo dvacetkrát víc superchargerů než benzínek? Není hlavní výhodou že nemusíme z 99% k žádné benzínce/chargeru ale "natankujeme" doma? 😉 Ona to není taková legrace dát si nabíječku kam se nám zlíbí, spotřebič který zvedne lokalitu nárazově o stovky kW a který rozhodí místním při/po odběru přepěťové a podpěťové špičky není zrovna požehnání 🤔. Nám na firmě třeba kvůli interferenci při třífázovém rychlém nabíjení blikají a odcházejí častěji LED žárovky. Asi by se měl začít dělat nějaký standard který propady taky odzálohuje když LED nemá zpoždění běžných vláken nebo zářivek, ale pohasíná okamžitě 😕
Jan Macháček
Jan Macháček
Není zajímavé sledovat, kolik článků představuje problémy elektromobility?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze